2005-08-07

It's raining, but alas! not men

Usch vilket boring snoring väder, regn och rusk så att man får lust att stämma någon! Och då menar jag stämma någon på amerikanskt sätt. När vem/vilka det än är som har ansvar för vädret fått punga ut typ 340 miljoner dollar i skadestånd, skulle h*n/de inte vara så angelägna om att vräka ned gråvädersregn över oss på det här sättet.



Vadå? Var det någon som nämnde ordet höst? Höst?! Jag har ju semester fortfarande! Och dessutom har vi bara den 7 augusti, det är för tidigt för höst.



Morr!



Tänk att vi faktiskt kunde sitta ute och äta igår kväll. Det var fantastiskt varmt och skönt, det kan man nästan inte tro idag.



Vad kan man göra en sådan här regntråkig dag? Jag är rastlös! Läsa en bok, se på TV, gosa med Mjau-Mjau, se en film, bylta på sig och ta en promenad i regnrusket (eh... no, I don't think so!), lösa korsord, städa, måla... Men jag är rastlös.



För att riktigt strö salt i såren visar MTV, som jag av någon anledning har igång, ett program om sådana där äckligt rikingar, som gör av med hundratusentals dollars på den ena mer fantasirika lyxen än den andra. 33 000 dollars för en klocka, vad säger ni om det? Hade jag varit sådär äckligt rik hade jag helt enkelt tagit mitt eget jetsetplan - snygg pilot, förstås ;) - och dragit till... tja, vad säger ni, Los Angeles och shoppat? Eller nej, till ett varmt place med vacker strand och turistbroschyrblått hav och paraplydrinkar.



Man kan också skriva en massa babbel i sin blogg. Boring snoring babbel. Jag är trött på mitt eget babbel. Jag borde inte skriva i bloggen på ett år, eller två. Då kanske jag hade något nytt, fräscht och roligt att skriva om!



Men vad gör man när man är bloggpratsjuk??

2 Comments:

  • Stäm SMHI!

    By Anonymous Anonym, at söndag, augusti 07, 2005  

  • Jag pratade med min advokat, men han påstod att det inte var möjligt. Bah!! säger jag bara. NÅGON måste ju kunna ställas till svars för det här eländesvädret! Vi svenskar BEHÖVER ju syndabockar, så e're bara! :D

    By Blogger carra, at måndag, augusti 08, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home