2005-08-15

Da King rasar! (Kattbloggsvarning ;))

Inte för att han läser skvallertidningar eller bryr sig om skvaller över huvud taget. Nej då. Han har faktiskt ingen aning om hur han lyckades hamna på femmans Text-TV sidor, sidan 400 och framåt, med notiser från Aftonbladet Nöje.



I am Da King. Jag läser inte sådant där skräp! vill han återigen inskärpa.



Men. (Det finns alltid ett men när Da King rasar.)
Nu råkade hans gyllene (vackra, oemotståndliga, sexiga etc) ögon hamna på den däringa sidan i alla fall. Och där fick han läsa att Paris Hilton har dumpat sin hund. Motivering: Den hade blivit för stor!



Da King rasar. Och fräser.
Visserligen är det ju bara en dum hund, men ändå - ingen, säger ingen, inte ens en äckel-päckel-hund ska behöva bli diskriminerad för sin storlek!



(Eller brist därpå. Jag menar, vi talar om en chihuaha! Det är ju knappast fråga om något hundmuskedunder! :D Not. spökskrivaren)



Men det vet man ju hur tidningarna ljuger! tillägger Da King, efter att ha klöst lite på soffan. Det kanske är tvärtom...
Spökskrivaren (förbryllad):
Hur menar du nu?
Da King himlar med ögonen, trots att han ju vet hur svårt tvåbeningar har att fatta:
Hundkräket har dumpat henne, förstås! Jag menar, vem f*n vill vara katt, eller ens en hund, hos Paris Hilton?!



Spökskrivaren kan inte annat än hålla med.



Da King kräks upp en hårboll.
Det ödet önskar jag inte ens en människa! avslutar han bistert.



(And you can quote him on that.)

4 Comments:

  • Tänk vad katter är kloka! =)

    By Blogger Vi på Kantarellen, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Schusch! Akta så att han inte hör dig - han är nog mallig som det är! ;)

    By Blogger carra, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Da King; Jag hörde om detta på radion idag och jag måste säga att detta gjorde mig synnerligen upprörd, och inte bara jag, utan även min matte blev oerhört upprörd över detta ytliga faktum. Paris Hilton flyttades från att ha varit en ganska gemytlig människa i mina ögon till att inte vara vatten värd. Det är helt galet, ja, galet är ordet!!

    By Anonymous Anonym, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Löjs: Frågan är om hon inte vinner Catpride's Årets katt-tistel! För några år framöver...

    By Blogger carra, at måndag, augusti 15, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home