2006-04-30

Spontan IRL-träff...

... blev det idag, när jag plötsligt hade Snigel på telefonen. Hon var i Umeå och undrade om jag hade lust att träffas. Självklart! Vi strålade samman nere på universitetscampus, där Valborg firades med pompa och ståt, eller i alla fall med marknad, gycklare, körsång och den obligatoriska elden, förstås. Solen flödade ned över oss, helt underbart, även om det inte var någon direkt luftvärme att prata om. Det var så himla kul att träffa Snigel; trots att vi träffades för första gången så var det inga som helst problem att prata, tvärtom höll vi på att babbla av respektive käkled! ;) Det vore kul att träffas igen. Visserligen bor vi ju väldigt långt från varandra, även med norrländska avståndsföraktande mått mätt, men nog ska det väl gå att ordna ändå!



När jag kom hem bäddade jag ned mig i soffan med en kelsjuk katt och tittade på King Kong. Den var sådär, tycker jag. Väldigt spännande stundtals, men till sist blev det rent löjligt (jag skrattade högt till kattens förundran) med alla jäkla kryp och djur. Åsså var den alldeles för lång! Men Thomas Kretschmann är en riktig hottie! Lite som en ung Liam Neeson, faktiskt. Som för övrigt har rört vid min arm en gång... nyfiken?? ;)



Imorgon har jag en enda mission:
Deklarera!
*suck* Varför lär jag mig aldrig att göra det i god tid innan "dead line"?! Varje år är det samma sak; jag lovar mig själv att jag ska skicka in den minst en vecka innan, åsså slutar det ändå alltid med att jag måste cykla ned med den sista dagen! Och ändå går det så fort att göra det när jag väl sätter mig med blanketterna, speciellt som min morbror gör deklarationen för våra gemensamma fastigheter åt oss delägare.



Förr i världen, på den där tiden när man måste fylla i allt själv, brukade faster B hjälpa mig. Jag minns hur gott hon skrattade, när jag ringde och frågade henne var man skulle fylla i summan för inbetald skatt, jag hade letat som en galning efter den rutan! Det visade sig att de hade tagit bort den uppgiften det året... :)



God, I miss her so much...

3 Comments:

  • Tack för senast, hörru! Det var verkligen jättekul att ses, och vi får ha bättre planering nästa gång! Nu blev det lite hals-över-huvud, som jag skriver mer om i min blogg imorgon - ikväll orkar jag inte.

    Kul att du är tillbaka online, förresten! *har saknat*

    By Anonymous Anonym, at måndag, maj 01, 2006  

  • Tack själv - det var jättetrevligt! Ingrid hälsar att det var kul att se dig, hon brukar visst hälsa på i din blogg :)

    By Blogger carra, at tisdag, maj 02, 2006  

  • Najs!

    By Anonymous Anonym, at lördag, maj 06, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home