2006-04-28

Jaha...

... det verkar som om jag är tillbaka i "gammal, god stil" nu; pausen blev inte så lång. ;) Det brukar iofs mina sällsynta bloggpauser inte bli; min skrivklåda är alltför kronisk! När det gäller skrivandet kan man lugnt snacka om "av födsel och ohejdad vana". Nästan i alla fall, det tog ju trots allt nästan sju år innan de illasinnade människorna omkring mig lät mig lära mig skriva och läsa! ;)



Men det var ju inte det jag skulle skriva om, utan om musik. Jag har laddat ned lite musik ikväll, som jag lyssnar på medan jag målar. Tio låtar ramlade ned i min nyligen inköpta, och redan ack så älskade mp3-spelare, och sedan har de snurrat non stop:



"All Cried Out" med Alison Moyet - älskar jazzklöset i hennes röst!



"Everybody Hurts" med R.E.M - all time favvo, som skär genom allt som är jag. Jag hyser nästan en hatkärlek till den här sången, faktiskt.



"Just Like Heaven" med The Cure - se förklaring nedan.



"Man on the Moon" med R.E.M - den här sången gör mig glad!



"Why" med den wunderschöna Annie Lennox - en av de tröstare, som inte fick rum på min lista.



"Blackened Blue Eyes" med The Charlatans - råkade se ett inslag om dem på TV ikväll, där den här sången spelades, och jag var bara tvungen att ha den efter det.



"Friday I'm in Love" med The Cure - väcker många minnen från min tid som universitetsstuderande i mitten/slutet av åttiotalet.



"Lovesong" med The Cure - jag älskar Toris version, så naturligtvis måste jag även ha originalet; det här är nog en av de vackraste kärlekssånger som har skrivits!



"The Love Cats" med The Cure - för att den är såååå cool!



"Gethsemane (I Only Want to Say)" med Ian Gillan - jag har faktiskt aldrig hört originalet till denna otroliga sång, som betyder så mycket för mig. Just nu sitter jag och funderar på om han ändå inte slår Ted Neeleys tolkning, trots att det är den senare som introducerade mig till Jesus Christ Superstar. Fast nej, det är som att jämföra äpplen och päron! Båda versionerna ger mig gåshud...



Fyra sånger med The Cure!! Tja, det skyller jag på Kulturbloggen. ;) Det var hon som "lurade" mig att ladda ned och lyssna på "Just Like Heaven", som jag omedelbums förälskade mig. Det påminde mig om att det finns en del The Cure-låtar, som jag har gillat väldigt mycket, även om jag inte är något direkt fan av dem annars. Så då var jag ju tvungen att ladda ned de där sångerna också.



Nej, nu hör jag en torkande målning ropa på mig!



Vad lyssnar ni på ikväll? *nyfiken*

8 Comments:

  • Kan The Cure vara nåt för mig, månntro? Jag avskyr dunka dunka och rockmusik... Lyckliga grodan tipsade mig om Norah Jones, och Katie Melua hittade jag på teve. Perfekt!

    Jesus Christ Superstar såg jag 1971 i Köpenhamn, det var en oförglömlig upplevelse som inga skivor i världen kan komma i närheten av.

    By Blogger Bloggblad, at fredag, april 28, 2006  

  • Jag lyssnade på "Hard Rock Hallelujah" med Lordi. Har köpt den låten och tokälskar den=) Gilalr lordis texter, man kan tolka in det mesta i dem.

    By Blogger CrimsonAnna, at lördag, april 29, 2006  

  • Bloggblad: The Cure är ett utpräglat rockband, så om du inte gillar rock så kommer du antagligen inte att gilla dem. Håller med dig om Norah Jones, fantastisk sångerska! Sedan är jag alldeles, alldes grööööön av avund över att du har fått se JSC live på den tiden det begav sig! (Hahaha, alltså när musikalen var ny, inte på Kristi tid ;) Var det med Gillan himself?

    Anna: Jag har ännu inte hört Lordi. Du har gjort mig nyfiken, så det kan nog hända att jag laddar ned något med dem. :)

    By Blogger carra, at lördag, april 29, 2006  

  • I går kväll lyssnade jag på Madonnas senaste, och snurrademin 3-åring runt runt till Hung up! Hon älskar all musik, när hon var riktigt liten diggade hon väldigt utrrycksfullt till Tomas di Leva...
    Kul att du skriver igen :)

    By Blogger Cissi, at lördag, april 29, 2006  

  • Tror inte jag har hört Hung Up, men jag älskar Sorry. Även om jag inte är någon fan av Madonna, så har hon gjort en hel del bra låtar genom åren! Man måste också beundra henne för hennes sätt att ta för sig och göra sin grej i en bransch som är så hårt styrd.

    Det hade varit roligt att se din lilltjej digga till Tomas di Leva, på något sätt får jag inte riktigt ihop den bilden :) Det är så härligt när barn dansar, de går verkligen in för det med hull och hår!

    By Blogger carra, at lördag, april 29, 2006  

  • Trang tai nhạc chuông hay mien phi lon nhat, hang nghin bai nhac chuong dien thoai doc dao danh cho tat ca cac dong may, tải nhạc chuông mien phi, tai nhac chuong hay

    By Blogger Unknown, at onsdag, april 26, 2017  

  • Nếu bạn là người có tâm hồn ăn uống chắc chắn bạn rất hay tìm kiếm những bài viết hướng dẫn nấu ăn. Hãy truy cập ngay https://socbay.mobi/am-thuc-huong-dan-nau-an-ngon. Socbay.mobi giống như cuốn sách di động sẽ giúp bạn nấu ăn ngon mỗi ngày. Cuốn sach chia sẻ cách làm, nấu những món ăn mới lạ, cũng như quen thuộc ngon nhất. Hãy đến với chuyên mục Ấm thực của socbay.mobi nhé

    By Blogger Thieu, at tisdag, mars 24, 2020  

  • CÓ phải bạn đang muốn tải nhạc chuông cho điện thoại, nhưng chưa lựa chọn được ứng dụng hay website nào có bài hát mình cần, Vậy thì truy cập ngay https://NhacChuong.Pro, website chia sẻ nhạc chuông hay cho điện thoại. Với đầy đủ các thể loại nhạc, và các đoạn nhạc chuông được cắt ghép tỉ mỉ chắc chắn sẽ đem lại cho bạn những bản nhạc chuông thú vị.
    Một số chủ đề nhạc chuông phổ biến trên hệ thống NhacChuong.Pro:
    Nhạc trẻ
    Nhạc bolero
    Nhạc Xuân
    Nhạc Cách mạng
    Nhạc Thiếu nhi
    Nhạc Remix, DJ
    Nhạc chế
    Nhạc Tiktok hay
    nhạc Rap
    Nhạc không lời
    Nhạc QUảng cáo
    Nhạc Theo tên
    Nhạc trung quốc, hàn quốc, nhật bản, nước ngoài hay

    By Blogger Thieu, at tisdag, mars 24, 2020  

Skicka en kommentar

<< Home