2006-04-12

Tio Tori-tröstare

När jag läste hos Agge idag blev jag påmind om den fantastiska tolkning som Syster Tori gjort av Nine Ninch Nails smärtsamt vackra sång "Lovesong". Genast ville jag lyssna på den, men blev lika snabbt påmind om att jag bara hade den på ett skruttigt kassettband. Och kassettband... well, även om jag hade velat, så kan jag inte lyssna på sådana längre (trasig spelare)!



Så jag gav mig ut på nätet på jakt efter denna vackra Tori-pärla. Och blev rikligt belönad! Hittade mer än "Lovesong", om man så säger... jag har inte haft speciellt bra kontroll på s.k "b-sides" och "bootlegs", och fann därför till min häpnad en del sånger, somjag inte visste att Tori hade gjort!


Och återigen blev jag förälskad i Tori! Det blir jag mest för jämnan, faktiskt; hon är ju min Syster, min Älskade (OBS! ej Gollum ;)), min Vän!



Fann tröst för mitt hjärtekross av att lyssna på Toris "Lovesong". Och fick plötsligt lust att göra ytterligare en tröstarlista, ursprungligen initierad av Ordbankaren - fast den här gången enbart med Toris sånger. För hon är ju trots allt min främsta trösterska!



Därför:
Tio Tori-tröstare (inklusive covers) - bitterljuva - utan inbördes rangordning. Fråga mig i morgon, och jag ger dig en ny lista! Det är ju det som är så skönt med Tori... älskad Syster, Vän och Trösterska! Jag tog bort förklaringarna till varje sång; jag lämnar till varje potentiell Tori-lyssnare att göra sin egen tolkning.



* "Hey Jupiter"
* "Lovesong"
* "Mother"
* "Caught a Lite Sneeze"
* "Cruel"
* "Candle in the Wind"
* "Your Cloud"
* "Crazy"
* "Bells for Her"
* "Playboy Mommy"

3 Comments:

  • Åh, såg du när jag skrev mina topp tio Tori?! Om inte så finns de här: http://www.towemy.com/2006/13.php

    Och Lovesong måste jag leta rätt på!

    Glad påsk!

    :o)
    /TM

    By Anonymous Anonym, at torsdag, april 13, 2006  

  • Nej, den hade jag missat. *springer genast dit* Intressant! Lyssnade på Tori på bussen till Lycksele (där jag firar påsken) och tänkte att f*n "Northern Lad" borde ju ha varit med! Och sedan kom "Sleeps with Butterflies", och hade jag kunnat hade jag ändrat min lista där och då! :) Men, jag kan ju göra fler Tori-listor! ;)

    Glad påsk, kära Tori-syster!

    By Blogger carra, at torsdag, april 13, 2006  

  • Glad påsk till dig Carra! Ryktet säger att det snöar?? Hoppas det inte är sant! Ha en skön påsk!
    Kram

    By Anonymous Anonym, at fredag, april 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home