2006-04-16

Påskrapport

Ljuvligt med ledighet, trots det bedrövliga vädret. Fast idag fann en lustigkurre till vädergud på att slösa sol över oss, bara för att jag hade drabbats av målarpassion och var döv & blind för allt annat än färgerna, penslarna och papperet. Allt medan pappa satt på balkongen och njöt. Han tyckte nog att dottern var mer än lovligt knäpp; först gnälla som sjutton över dåligt väder, och sedan, när solen äntligen tittar fram, frivilligt stanna inomhus för att kludda!



Annars har vi softat och pratat och ätit & druckit gott. Som det ska vara. Igår var vi till faster L, som brukar bjuda på middag på påskafton. Det är en tuff tant på sina modiga 83, helt klar i knoppen och med många åsikter om det mesta & det bästa. Det här med att jag är vegetarian kan hon inte riktigt acceptera och hade många frågor kring. Roligast var när hon frankt utbrast:
- Men sill äter du ju!
Lätt utmattad Rödhätta, för hundrasjuttioelfte gången:
- Eh, nej... Inga djur.
Den blicken var obeskrivbar! :D
Senare på kvällen kom kusin A och hennes karl D över. Skönt att träffas vid andra tillfällen än begravningar...



Så fort en helg går, nu är den nästan över. Jag har ont i ryggen och känner mig redan lite stressad inför den kommande arbetsveckan. Men först ska jag njuta av påskdagskvällen tillsammans med pappa far. Och imorgon är det Jesus Christ Superstar på fyran, missa inte det! Jag gillar egentligen inte musikaler, men det är något särskilt med JCS, måste jag säga. *vinkar till Jennie-Pennie Kramkalas*



Hoppas även ni har en skön påsk, kära läsare och vänner!



Bilder från helgen

3 Comments:

  • tack - och detsamma till dig =)

    sjunger "prove to me that you´re no fool, walk across my swimmingpool"

    By Anonymous Anonym, at söndag, april 16, 2006  

  • Det låter som du har haft en trevlig helg :) Hm... musikal? är det i dag månne? *fundrar* det känns som nåt som man borde se! :)
    Kramis!

    By Anonymous Anonym, at måndag, april 17, 2006  

  • Sara: "Prove to me that you're divine - turn my water into wine" :D Vad underbart det var att äntligen få se filmen! Skulle spela in den, men då passade förstås pappas video på att lägga av! *aaaaaargggghhhh!* Nå, den torde finnas på DVD.

    Sia: Såg du den? Det var alltså filmen, inte en scenuppsättning. Men det är den här versionen jag alltid har lyssnat på, så för mig känns den som den "rätta" versionen.

    By Blogger carra, at måndag, april 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home