2006-03-03

Trots allt

Har fortfarande ont i ryggen - fast inte fullt så illa som häromkvällen. Bara ett par mindre bränder nu, efter den stora skogsbranden. Hrmm. Man får vara tacksam för det lilla. :/



Mycket har det varit denna vecka, och trött är jag. Igår gick jag och lade mig klockan åtta!! Visserligen somnade jag inte förrän vid elva, låg och läste till dess, men det var välgörande bara att få kura i sängen under tjocka täcken och med en kurrande katt som sällskap. Dessutom är Elizabeth Georges nya, With No One as Witness, riktigt jäkla spännande, hennes bästa på länge ... helst hade jag velat läsa ut den, men då hade klockan blivit alldeles för mycket! Men det är underbart att jag läser igen.



Och efter att ha konsulterat plånboken "post betalada räkningar" - fick dessutom ett födelsedagsbidrag av pappa :) - så har jag gjort slag i sak och köpt en iRiver iFP 799, 1GB med radio. Som jag ska hämta i eftermiddag. Jag tycker det är rätt sympatiskt att Cyberphoto med sina najs prajses finns i Umeå. ;) Jag har gått och dragit på inköpet av en MP3-spelare huuur länge som helst nu, ibland kan jag verkligen vara sååå senfärdig - men när jag väl har bestämt mig så ska jag helst ha prylen igår! (Återigen: Skönt då med Cyberphoto!)



Nu kanske jag kommer mig ut på promenad i helgen också (viktigt när man har problem med axlar och rygg!!), när jag kan sväva fram med musik i öronen! OK, jag har en bärbar CD, men den är så stor och bänglig att bära med sig, dessutom är det ett riktigt måndagsexemplar som krånglar mer än den funkar, som det känns. Hoppas min nya, fina MP3-spelare ska funka bättre! Tja, sämre kan den ju inte funka, come to think about it, då lämnar jag igen den och kräver en ny! ;)



Halvt gråtfärdig av trötthet och av de små envetna bränderna i ryggen. Men glad över mitt inköp och att det snart är helg. Plus att jag har fått ett uppdrag som nog får kallas en liten befodran på jobbet - hoppas bara att det ska synas i plånboken också! ;)

2 Comments:

  • Jag tycker det låter som om du har behov av en kram idag med, trots MP3 spelaren. (Jag har ingen än jag heller, är jag hopplöst ute då? LOL Jag inte ens en bärbar CD-spelare.)

    ((((((((((Carra))))))))))))

    By Anonymous Anonym, at fredag, mars 03, 2006  

  • Hexi: Oh ja, kramar behövs alltid och särskilt just nu! *kramar tebax*

    Sia: Den är väldigt söt, spelaren, men jag har inte riktigt listat ut hur den funkar än. *teknisk tumme mitt i handen* :)

    By Blogger carra, at fredag, mars 03, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home