2006-02-23

Maj gådd...

Nu har jag fått förfrågningar på ytterligare två målningar!! Här är den ena.
Den andra är det dessutom tre olika personer som har uttryckt intresse för. Så nu måste jag gå efter en "första-tjing-lista", och aktivt kontakta den som först visade intresse och se vad h*n säger, o.s.v. Herregud... jag som knappt har hunnit vänja mig vid tanken på att jag faktiskt får sälja - och nu är det "köbildning" på en målning!



Blir så barnsligt glad över detta - må muserna slå mig blind och döv! (Målarnas motsvarighet till "ta i trä") Jag är ytterst medveten om mina brister och tillkortakommanden som målare, och inbillar mig verkligen inte att jag är Någon.



That said:
Lite stolt kan jag väl ändå få vara över mig själv?

8 Comments:

  • Du ska vara mycket stolt Carra! Grattis, verkligen.
    Undrade just hur du mådde, eftersom jag inte sett någon målning på ett tag. Den som är på gång till försäljing är jättefin. Det ser ut som om det är glas i mitten, ett glashjärta, eller glasvingar, kanske en glasängel
    Nalle

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 23, 2006  

  • Tack Nalle! Jag blir så glad för dina uppmuntrande ord och ditt "pepp"!
    ¨
    "På ett tag" - hahaha, det säger något om hur ofta jag vanligtvis målar! Det är nämligen bara tre dagar sedan jag målade. ;)

    Jag har nu lagt in länkar till de båda målningar, som LH uttryckt intresse för. "What becomes of the broken hearted?" (den som hela tre personer uttryckt intresse för) är en favorit även för mig, om man får säga så om sitt eget alster. Det blir svårt att skiljas från den, om jag nu får sälja den. Jag tänkte själv ett hjärta, men jag tycker om din tanke om både vingar och änglar, jag vet att det har varit olika tolkningar, och bara det i sig är en vinst för mig! If you know what I mean.

    By Blogger carra, at torsdag, februari 23, 2006  

  • He He...det säger oxå någonting om hur ofta JAG kollar in här:)
    Du har ju dom på foto. Kan ju ta fram dom på papper och spara, vet att det är svårt att skiljas från en del målningar. De är som ens barn, på nåt sätt.
    Nalle

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 23, 2006  

  • Klart du ska vara stolt, Carra! Jag blir så glad - för din skuld - när du har sån efterfrågan på dina alster! :o)

    (Jag väntar bara på att kunna förevisa den jag har, med orden: -Jag fick den innan hon slog igenom... ;o) )

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 23, 2006  

  • Nalle: Bra liknelse om barn, lite så är det faktiskt som det känns.

    Snigel: "Innan hon slog igenom"... hahaha! Jo det låter något det. ;)

    Pusterum: Tack för de fina orden! Jag leker mest med färger, även jag :) Du skulle se alla de där kludden som det inte blivit något av! Men det har ändå varit en bra träning. För varje misslyckande lär man sig något. Klyschigt, men sant ;)

    By Blogger carra, at fredag, februari 24, 2006  

  • Broken-hearted tavlan gillade jag! Härlig blå färg och ängeln (som jag tolkade figuren som) ligger en bit framför bakgrunden och svävar så fint. Samtidigt så smälter bakgrunden in i det hela så man ser att det hör ihop på något sätt. Eller hur jag nu ska förklara...

    By Anonymous Anonym, at fredag, februari 24, 2006  

  • Kul att du gillade den! Jag gillar den faktiskt själv; älskar de vackra färgerna! Ehum. Om man nu får säga så om sitt eget alster! :)

    Jag ville få fram ett djup i målningen, och när jag läser vad du skriver så känner jag att jag nog har lyckats. Man kan sannerligen trolla med färger; hjärtat (som jag ser det) målades faktiskt först :D

    By Blogger carra, at fredag, februari 24, 2006  

  • var stolt för dina bilder är underbara!!!!!!!

    By Anonymous Anonym, at fredag, februari 24, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home