2006-02-17

Asså... *katter*!!

Vad är det med katter, egentligen?
Föds de obstinata?
Och sedan är det en enda lång kattsträvan.
Mot Mer Mest Mestigast Obstinat??
Jag bara frågar.
Nyss försökte min pälsboll dricka ur den plastbytta.
Som jag använder till att rengöra penslar mellan målarvarven.
Trots att han har sin egen skål.
Nyss fylld med rent, fräscht vatten.
Till skillnad mot vattnet i plastbyttan.
Nu hann jag ju hejda honom.
Och marschera honom ut i köket.
Till det rena, fräscha vattnet.
Men det ville han inte ens lukta på.
Nu ligger han en bit från plastbyttan.
Med det målarblaskiga vattnet.
Och håller den under bevakning.
Ifall jag skulle gå härifrån.
Gaaah!
Om jag så blir hundra år.
Så kommer jag aldrig att begripa mig på katters logik.

4 Comments:

  • Kattlogik 1: Någon annans är alltid bättre än ens eget. Typ Mattes vatten är godare än Kisses vatten, mat man stjäl från Mattes tallrik är godare än om Matte lägger exakt samma matbit å Kisses tallrik , osv.

    Kattlogik 2: Förbjudet = Detta är till för Katten

    Kattlogik 3: Fräscht nyupphällt vatten (direkt från kranen eller ur Mattes glas är gott) Vatten som stått ett tag är äckligt och måste samksättas med t.ex målarfärg eller matrester (typ i diskhon) eller stå ett par dagar extra för att skaffa sig bättre arom.

    By Anonymous Anonym, at lördag, februari 18, 2006  

  • Hahaha! Jag tror du har en god inledning till en avhandling om kattlogik där, kära vän :) Speciellt det där med Förbjudet! Aramis nobbar stenhårt uppskuren korv i sin skål. Men om jag skär upp den, lämnar den på diskbänken och går ut ur köket så vips! är han där och slukar den! :D

    By Blogger carra, at lördag, februari 18, 2006  

  • Jag har ju undervisats i kattlogik i 20 år nu av dom allra bästa lärare på den fronten så LITE har väl gått in. LOL

    By Anonymous Anonym, at söndag, februari 19, 2006  

  • Jag har också varit kattägd en herrans massa år, men vet inte om jag har lärt mig just något annat än att man aldrig kan begripa sig på en katt - det är inte ens värt mödan att försöka! :D Charmen med dem är ju bl.a. att de är så jäkla egensinniga och bortom all logik (d.v.s. vad vi tvåbentingar kallar logik)

    By Blogger carra, at måndag, februari 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home