2006-02-18

Ett himmelrike...

... för ett målarskrin!



Där jag kan förvara mina akryltuber. Som just nu radar upp sig från Haparanda till Ystad. Däremellan ett kaos i en trist plastpåse. Varenda gång jag ska måla måste jag börja med att rada upp dem efter färger. Tro mig, det förlorar snabbt sin charm. Har kikat runt lite på nätet. Men det verkar rätt dyrt. Det finns "Start Kit", ungefär som när jag köpte akvarellfärger första gången - en fin, svart plåtask med färger från Winston & Newton. Men jag har redan ett Start Kit, och mer därtill, av akrylfärger. Jag behöver bara någonstans att förvara dem. Ett fin träskrin med fack för tuber och penslar hade varit fint. Tänk om jag hade varit händig - då hade jag kunnat förfärdiga ett sådant själv! Heh, men när det gäller att snickra har jag tummen mitt i handen. ;)



Jaja. Jag får leta vidare. Hojta om ni ser något lämpligt, som inte kostar alltför mycket!