2006-02-21

behöver skriva av mig!

Det känns bättre i kroppen idag, även om det svider längs efter axlarna. Trots det har jag faktiskt ringt och bokat tid hos sjukgymnasten. Jag tycker verkligen inte att jag är "värd" det, att jag inte har tillräckligt ont, och vad ska de kunna göra egentligen?? och just nu är jag ju riktigt bra jämfört med hur det var i höstas och jag får ju skylla mig själv som inte gympar och håller efter min kropp... Fick lite pepp av sekreteraren, som sa att det var väl bra om jag kom i tid "för en gångs skull". ;) Fast nu känner jag mig alldeles gråtfärdig av stress, fast jag vet att H, sjukgymnasten, är hur gullig som helst, och knappast kommer att anklaga mig för att vara simulant... fast det är ju inte det jag är rädd för heller, jag är rädd för situationen som sådan, jag vill verkligen inte gå dit, för mig är det en sjukhusmiljö även om det "bara" är Jobbhälsan...



Men jag ringde. Jag bokade tid. Det var en liten seger.
Samtidigt passade jag på att avboka platsen i stresshanteringskursen, som jag fått. Det hade säkert varit bra, men jag orkar inte med att sitta i grupp och diskutera sådant där. Inte nu, när allt är så jobbigt efter faster B:s död och allt allt som kommer upp till ytan i sorgeprocessen. Vill inte sitta där med en massa främmande människor och prata om mig själv... det skulle vara jobbigt nog även under "normala" omständigheter!



Neej, nu måste jag sluta, innan jag börjar gråta! Ingen bra idé på jobbet...

2 Comments:

  • Bra att du bokat tid hos sjukgymnasten. Hoppas verkligen att hon/han är bra, så du får den hjälp du behöver. Gå inte och dra med "lite" värk. "Lite" värk kan bli mycket, såsåningom. Bäst att "mota Olle i grinden" så att säga.
    Kram Nalle

    By Anonymous Anonym, at tisdag, februari 21, 2006  

  • Sia: Åh tack! Den satt som ett behövligt smäck! Kramar kan man aldrig få för mycket av. *kram tebax*

    Nalle: Jo jag har en tendens att bagatellisera värken. Men det är ju som du säger, "lite" värk kan bli "mycket" värk. Jag vet allt det där, ändå kan jag inte ta in det. Helt enkelt därför att sjukhusrädslan är värre än värken...

    By Blogger carra, at torsdag, februari 23, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home