2006-02-16

Tremble my world...

Idag har jag fått sälja en målning, "Pink"! Det blir den tredje i ordningen, maj gådd... Dessutom har jag en intressent på ytterligare två stycken - antingen "What becomes of the broken hearted?" eller "Gå vidare". Och jag som hade en liten skaparkris i lördags! :) Den bästa medicinen mot prestationsspöket torde vara det ljus som tändes i L:s ögon när hon såg "What becomes of the broken hearted?" och "Gå vidare" - det var ren förälskelse! Kan man uppväcka en sådan känsla hos en annan person, så kan man besegra prestationsspöken också.



Hmm... borde kanske fira med lite bubbel. Jag har inte firat mina andra försäljningar än, come to think about it. Fast bubbel en torsdagkväll med tvättid inbokad?? ;)

12 Comments:

  • go for it.. det blir nog roligare tvättning då.. och grattis!!!

    By Blogger Lyckliga Grodan, at torsdag, februari 16, 2006  

  • Va kul! Grattis! Klart du ska fira
    Nalle

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 16, 2006  

  • Ja, vadå, får man inte vara full i tvättstugan eller?! ;o)

    Såklart du ska!

    Kram på dig!

    /TM

    By Blogger TM, at torsdag, februari 16, 2006  

  • Ja, häll i dig lite bubbel så går nog tvättandet lätt, glatt och fort. Har ingen kombinerat det tidigare så blir du ju den första och får säkert något skoj att berätta.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 16, 2006  

  • Klart du ska bubbla när du tvättar - varför låta Ariel ha allt det roliga? ;o) Det låter som en alldeles utmärkt kväll att bubbla på!

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 16, 2006  

  • Stort grattis, köp en liten flaska bubbel till ikväll, då! Sånt SKA firas. Jag är också sugen på en, btw. Vi får se.

    By Anonymous Anonym, at fredag, februari 17, 2006  

  • att köpa ett konstverk alltså, inte en flaska bubbel :-D

    By Anonymous Anonym, at fredag, februari 17, 2006  

  • Till er alla: Tack för pep och glada tillrop! Det blev inget bubbel igår, men inköpet av en flarra står fortfarande på To Do-listan. Lördagar är en bra dag (kväll) för champagne, va? ;)

    Siv: Vad nyfiken jag blev nu! :)

    By Blogger carra, at fredag, februari 17, 2006  

  • Hade jag använt huvudet så hade jag fixat det förra helgen när jag ändå VAR i Ume', men det var kanske inte direkt huvudet som hade majoritet i besluten då :-O

    jaja, jag ska fundera lite till, sen hör jag av mig :-D

    By Anonymous Anonym, at fredag, februari 17, 2006  

  • Please do! :) Jag har en liiiten aning om vad det skulle kunna röra sig om, ska bli intressant att se om jag har rätt. (Hu! Det där lät ju hur kaxigt som helst. Men ändå.)

    By Blogger carra, at fredag, februari 17, 2006  

  • Vad sätter du för pris på dina tavlor? Jag tycker sånt är jättesvårt eftersom jag oftast blir så glad att nån gillar det jag gjort så jag bara vill skänka bort bilden av ren glädje :) Men det går ju inte att leva på ;)

    By Anonymous Anonym, at lördag, februari 18, 2006  

  • Jaa du, Anna, inte var det lätt att bestämma sig för ett pris! Jag pratade med en god vän, som är kunnig på sådant här, och kollade runt lite på nätet. Slutligen bestämde jag mig för 400 kr för 36 x 26 cm och 300 kr för 23 x 31 cm. På Konstnärsbutiken här i Umeå tyckte de att jag hade lagt mig för lågt. Men som glad amatör kan jag ju inte ta värsta ockerpriserna! :D Skulle det mot förmodan bli en stor efterfrågan skulle jag förstås höja priserna.

    Håller med dig om den glädje man känner av att "nå fram" till någon med det man gjort! Jag tänker särskilt på hur L liksom lyste upp när hon såg en av målningnarna häromdagen. Då var jag glad att jag redan hade bestämt priser, annars hade jag nog gett den till henne ;)

    By Blogger carra, at lördag, februari 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home