2006-02-04

En jävla lördag

Katten sabbade min sovmorgon.
Genom att vara nära svältdöden klockan nollsexfemtio*pip*.
Visserligen somnade jag om därefter.
Men inte den djupa sömn jag behövde.
Drömde fluffdrömmar. Och våndades.
Nacken värkte infernaliskt.



Tionollfem*pip* gav jag upp.
Katten var mycket nöjd!
Öron som behövde klias.
Och sådant där.
Mina öron skulle också behöva klias...
... men det är en annan historia!



Tolvfemton*pip* satte jag mig på bussen.
Destination Stan.
Min arbetskompis H klev på fyra hållplatser senare.
Vi pratade om konst och skapande.
Och följdes åt till Konstnärsshopen.



Men sedan var jag ensam.
Och nacken värkte.
Inte olidligt. Men tillräckligt.
Har knaprat tabletter hela dagen.
Och smörjt med Orudis.
Och målat - infernaliskt!
Mot bättre vetande.



Bergochdalbana. Har målandet varit.
Började i botten.
Och arbetade mig uppåt.



Nu går kattfan omkring och gnäller.
Som en äggsjuk höna.
Själv ska jag ta en whisky.
Och titta på 8 Mile.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home