2006-01-31

Hmm...

I ett officiellt, här ej namngett sammanhang stötte jag idag på en förkortning bestående av bokstaven K tre gånger efter varandra. (Jag skriver så för att inte få hit en massa "troll", jag vet att ni kan se vad det blir.) Det var ett forum i det här sammanhanget, vars långa namn förkortats på detta sätt.



Jag måste säga att jag hoppade till. För mig är den förkortningen väldigt laddad! Och det förvånade mig storligen att det hade använts i ett sådant här sammanhang. Sååå olämpligt!



Jag kunde inte sluta tänka på det, så till sist satte jag mig och skrev ett mail till en av de berörda. Det är om inte en direkt protest, så i alla fall ett sätt att markera mitt missnöje. Det kändes mycket bättre efteråt. Så får de väl tycka att jag överreagerar då. Men för mig står den förkortningen för något så avskyvärt, att jag bara inte kan låta det passera.