2006-01-27

Jag, en målarjunkie?

Längtar hem när jag är på jobbet.
För att jag vill måla.
Hela tiden vill jag måla!
Helst slippa jobba.
För att inte tala om att sova.
Och äta.
Blir nästan arg när jag måste laga mat.
Före jag får börja måla.
Ibland skippar jag helt enkelt middagen.
Ety målarhungern är värre.
Det börjar likna ett missbruk, banne mig.
Med en stor, avgörande skillnad:
Det gör mig så förbannat och hälsosamt lycklig!



Hälsningar Rödhättan
mellan torkande målningar, och
i otålig väntan på att maten ska bli klar
och uppäten...

5 Comments:

  • Det var en tavla med fart i! Du kanske får gå med i Anonyma Målare snart... Fast det här är ju ett trevligt missbruk.

    By Anonymous Anonym, at lördag, januari 28, 2006  

  • - Hej, jag heter Carina, och jag är Målare!
    - Hej, Carina!

    *fniss*
    Fast jag vill inte bli torrlagd! *ännu mer fniss*

    By Blogger carra, at lördag, januari 28, 2006  

  • Du har blivit utamanad:

    "Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i ditt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade."

    Om det är nåt du känner för/orkar göra, alltså:)

    By Blogger Laanna, at lördag, januari 28, 2006  

  • - Jag heter Marianne och är en
    stickare!
    - Hej, Marianne!

    (Prövar bara hur det känns!)

    By Blogger Bloggblad, at lördag, januari 28, 2006  

  • Anna: Jag är ledsen, men jag har inte lyckats engagera mig i de här frågorna, så jag passar denna gång. Har ingen större motivation att skriva öht för tillfället.

    Marianne: Jag undrar vad vi ska kalla den här föreningen - Anonyma Kreativitetsfnattar? :D Sticka gjorde jag mycket i mina unga år, men inget alls efter det. Tyckte om handledsvärmarna du hade gjort!

    By Blogger carra, at tisdag, januari 31, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home