2006-01-31

Tre positiva och ett minus

+ Underbar kväll tillsammans med Älsklings-Bollen på Lottas! Åh så välbehövligt att få flamsa och skratta! Och ändå ryms allvaret, smärtan. Att få vara fullständigt tryggt!



+ Vårt delade gapskratt åt denna replik:
Boel, kom ut ur garderoben!
Åsyftande bl.a. en bok och en troshylla och... nej, det går inte att förklara, så som privata skämt sällan går att göra. Men så mycket kan jag säga att "Freud would have a field day"! *fniss fniss fniss*



+ Har fått svar på mitt mail om den fatala förkortningen. Det verkar ha slagit ned som en bomb, typ "tänkte inte på det", och nu ska de ändra det.



- Grannen skrämmer nästan slag på mig, genom att helt plötsligt börja damma ett lakan strax ovanför mitt huvud när jag passerar hennes balkong på väg mot porten. Det fick mig att inse hur nära under huden rädslan för Hagamannen ändå ligger. Visserligen är jag relativt lättskrämd även vanligtvis, men den nästan paralyserande skräck som drog igenom mig när hon viftade till med lakanet gick bortom all rim och reson. Det var nära att jag hade skällt ut henne! Usch!