2006-01-03

Filmtajm

Det finns få saker som är så avkopplande och som ger en sådan förströelse, som att se på film. Och jag behöver verkligen förströelse just nu! To take my mind off other things... Jag hade först tänkt gå på bio ikväll, men jag kände inte riktigt för att trängas med en massa folk, så istället hyrde jag två filmer. Jag ville inte ha något tungt & dramatiskt, eller - ännu värre! - något sorgligt. Egentligen ville jag ha något som fick mig att skratta. Men alla komedier jag tittade på verkade så löjliga och oväsentliga.



Istället blev det en romantisk film, The Notebook, och en actionrulle, Batman Begins. Den första var helt OK, om än för lång och tämligen förutsägbar. Men det kan vara rätt skönt, om man inte orkar med något dramatiskt och engagerande. Dessutom är , Ryan Gosling rätt söt att titta på. ;) (Undras om jag håller på att bli tantsjuk...? ;))



Batman Begins var bättre, fast även den alldeles för lång. Varför i all sin dar ska alla filmer vara så jäkla långa nuförtiden?! Hur som helst, så var den snyggt filmad och med en mycket bra Batman (Christian Bale; det gör inte helt ont att titta på honom heller, för den delen). Bra skådisar överlag, faktiskt, roligt att se Gary Oldman för en gångs skull göra en snäll roll! Men den där Katie Holmes kunde de ha besparat oss, tycker jag. Hon var ungefär lika övertygande som Linda Evans brukade vara... Banne mig om jag inte tror att min kisse skulle ha haft mer kraft att ge i Holmes roll, trots att han är av fel kön, hahaha!