2005-12-31

Lyxigt enkel nyårskväll

Igår var jag en enda stor gråt - otroligt att man kan gråta så mycket på en och samma kväll! Idag är jag fast besluten att fira en trevlig nyårsafton, för det vet jag att faster B skulle ha velat. (Hon var ungefär den minst sentimentala människa jag känner... kände, menar jag.) Jag var bjuden till Jennie, men jag orkar inte med en massa folk omkring mig, hur mycket jag än tycker om dem. Istället ska kisse och jag fira för oss själva, han sovande i en fåtölj efter en nyårssupé bestående av Whiskas och jag i mitt slitna gamla älskade soffhörn.



Har bränt 600 spänn på opera (CD), champagne och mat. ;) Så nog är jag laddad för en treflig kväll. Just nu sjunger Tiri Te Kanawa hjärtskärande vackert för mig, det är en av de två CD jag inhandlade idag. Senare ikväll blir det Madame Butterfly, mitt andra inköp. Visserligen är det "bara" high lights men jag tyckte att det var bättre att vänta med att köpa hela operan tills jag vet vilken uppsättning som är bäst; enligt Jennie ska Eva vara en hejare på sådan kunskap, så jag får ta mig ett prat med henne vid tillfälle. Men Pavarotti borgar för kvalitet på dessa "high lights". Jag bara älskar Pavarotti.



Champagnen ligger på kylning, en liten flaska Moet et Chandon. Det är faktiskt första gången jag köper riktig champagne. Det fanns nästan inga små flaskor kvar av mousserat vin, och då tyckte jag att det var bättre att köpa en liten flaska av "the real stuff" än en stor flaska av ett billigt märke. Kan berätta att Jennie var särdeles nöjd med mig ;)



Så det ska nog bli en fin kväll med champagne, opera och målande. Och skulle det bli några tårar ändå, så tror jag nog att faster förlåter mig för det. ;)



Åsså vill jag önska er alla ett gott nytt år!
Hur firar ni ikväll?

9 Comments:

  • Än så länge firar jag på jobbet där timmarna sakta sakta sniglar sig fram.

    När jag kommer hem blir det pyssel i långkalsonger och mat med J och en videofilm.

    Gott nytt år älskade vän!
    För ett 2006 med många häftiga, mysiga och lugna möten mellan oss.

    varm kram
    Shw

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 31, 2005  

  • Det blir ingen större utsvävning för mig. Just nu sitter jag och lyssnar på Sinatra, i tofflor och morgonrock och mår tjuvtjockt. Misstänker att jag har fått kräksjukan, häver ur mig allt jag stoppar i mig.
    Det här blir nog ingen rolig nyårshelg...
    Gott nytt år till dig!

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 31, 2005  

  • Shw: Uh vad trist att jobba på nyårsafton! Skönt att du får ha det gott senare ikväll i alla fall. Jag läste att du skulle pyssla och hångla ;) men det blir säkert bra med långkalsonger också! Längtar tills vi ses nästa gång. Gott nytt år!

    Lennart: Nej men hu, måtte du inte bli sjuk ikväll av alla kvällar! Krya på dig! Gott nytt år, också.

    By Blogger carra, at lördag, december 31, 2005  

  • Kiri är också en av mina favoriter!
    Lennart: du är inte ensam. Sonen som kom hem för att fira med oss, ligger däckad!

    GOTT NYTT ÅR!

    By Blogger Bloggblad, at lördag, december 31, 2005  

  • Narnia på bio - fläskfile i smördegsknyte - gott vin - älskad familj. Behövs inte något mer.

    Gott nytt år till dig med stor kram!

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 31, 2005  

  • Bloggblad: Mer Kiri till folket! :) Hoppas ditt 2006 blir fint!

    Sara: Vilket toppenrecept för en nyårsafton du har hittat!

    By Blogger carra, at lördag, december 31, 2005  

  • Låter som en "fin" kväll. Själv tar jag det soft.En liten flaska mousserande (champagnen var slut), lite tända ljus och lite musik i bakgrunden. Uppkrupen i fotöljen med gosetofflorna på och jag trivs.

    Hoppas du har en fortsatt fin kväll.
    /M

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 31, 2005  

  • Jag var också hemma med katterna. Men här var det tv, pepsi och jordnötsringar (köpte Estrellas, de var jättetrista, OLWs är bättre) som gällde!

    2006kram!
    /Towe My

    By Anonymous Anonym, at söndag, januari 01, 2006  

  • Mocca: Jag hade en toppenkväll. Låter som att du också hade en. *kram*

    TM: Ah jag älskar jordnötsringar! Det var det enda "godis" som saknades här hemma. Kram till dig och katterna.

    By Blogger carra, at måndag, januari 02, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home