2005-12-22

När det lider mot jul

Tre kvällar med intensivt målande och seeent sänggående straffade sig slutligen. När jag kom hem från jobbet i eftermiddag stöp jag i säng och sov i två timmar! Hade ett fasligt sjå att öht ta mig upp igen, kände mig alldeles mosig och groggy och ville inte göra något alls än att nanna vidare. Det kändes t.o.m. motigt att ringa pappa!! och det har aldrig hänt förut. Men det gjorde jag förstås, ringde menar jag, och sedan blev kvällen trevligare. Har nu packat, planerat julmaten (det finns inte mycket för en vegetarian att hämta i pappas kylskåp ;) så jag måste handla när jag kommer dit, och då är det ju bra att redan i förväg veta vilken maträtter jag vill göra) och donat här hemma.



Imorgon är det halvdag och julfirande på jobbet. Det är ju bara trevligt, så jag ser det som att jag har gått på min ledighet redan nu. Börjar inte jobba förrän den 9:e januari! Sällan har en ledighet varit så behövlig...



Nu ska jag fira min ledighet med ett glas whisky. Ett ytte-pytte-glas - ska ju orka upp i morgon! ;) - och sedan ska jag krypa ned mellan de nytvättade sängkläderna igen. Ljufligt! Skål på er, människor, och god jul!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home