2005-09-10

Where's the party? - Here!

Lördagskväll.
Jag borde vara på g nu. Antar jag.
Laddad inför en kväll på ett vattenhål frekventerat av diverse babes.
Cool outfit. Höga klackar. Good hairday.
Saker att göra, saker att se, pojkar att flirta med.
Skratta med målade läppar.
Göra stan osäker.
Skvallra med väninnorna inne på damtoan.
Och sådär.
Young, wild and crazy!



Gäsp.
Jag har gamla fladdriga slappisbyxor och en varm stickad tröja. Knallröda sockar.
Jag har en date, jag, tralala - med min soffa och min TV.
Dricker te och äter rostat bröd.
Omålad.
Det är rätt OK, det också. För min del.
Middle age, tame and sane.

6 Comments:

  • Men Carra, du sabbar ju hela imagen av vad singlar gör en lördagkväll! Klart du måste sminka och klä upp dig och gå ut.

    Jag ska göra något jättespännande....tvätta!

    Önskar dig en fin lördagkväll!

    Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

    By Anonymous Anonym, at lördag, september 10, 2005  

  • vad bra att jag inte är enda singeln som är hemma och softaren lördagkväll! eller, jag städar för fullt...lite tråkigt, men snart ska jag köpa godis, göra varm choklad, rosta lite mackor och se någon film....=D

    By Blogger anna, at lördag, september 10, 2005  

  • Det kan allt va himmla godis att slappa hemma en lördagskväll, trots man är singel.

    By Anonymous Anonym, at lördag, september 10, 2005  

  • Jazzbyxor och fleecetröja här. Slötittar på tv och försöker få igång min skrivare. Liknar livet som gift, if you ask me.

    Vi var ju snygga igår kväll du och jag, räcker inte det för en hel helg, at this age?

    Vad gör manliga singlar en lördagkväll?

    By Anonymous Anonym, at lördag, september 10, 2005  

  • Det låter rätt ok tycker jag.

    By Blogger Theron o familj, at lördag, september 10, 2005  

  • Åsa: Ja jag vet - singelförrädare, that's my first name! hahaha! Hoppas du har en lika skön lördagskväll som jag, trots, eh, tvätten. :)

    Anna: Singles united håller sig hemma och tar hand om sig själva med godis, böcker, etc. Elaksinnade skulle säkert säga att det är därför vi är singlar... :)

    Rita: Slappande är något av min religion här i livet, faktiskt. Singel eller inte. ;)

    Bollen: Men självklart räcker det med att vi var snygga och hotta igår - det är ju därför vi är hemma ikväll! Eller...? Hoppas du får igång skrivaren, och alla de där andra paketen!
    Och det där med manliga singlar... var finns bloggarna om det, I wonder?!

    Mamma mu: Det är helt OK. Kanske inte varje lördagskväll. Men de flesta. ;)

    By Blogger carra, at lördag, september 10, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home