2005-09-08

Kattinspiration

Jag älskar att leka med ord.
Älskar att vända dem ut och in. Hitta avigan.
Eller en ny kombination - bäst av allt!
Nu har kisse inspirerat mig till ett, som jag tror, nytt ord:
Kattmatskoma!
Det är det som inträffar nuförtiden, när min sextonårige fyrtassare har slukat en portion kattmat. Med lätt glasartad blick lämnar han skålen, raglar in i vardagsrummet, drar sig upp i soffan eller fåtöljen, och somnar pronto.
Och sover länge.
Länge!
Inga små catnaps här inte!
Han vaknar faktiskt inte förrän han blir hungrig.
Eller när han tycker att det är dags att a) kela, b) gå ut, c) gå och lägga sig med mig, d) gå och lägga sig på något annat ställe, e) vanka omkring som en äggsjuk höna i lägenheten och tycka synd om sig själv (för lite mat, antagligen!), f) väcka mig, eller g) äta igen.
Eller hela alfabetet.
"Whiskas - när katten själv vill sova"?
För om man får tro Da King himself, så är det han själv som bestämmer när och om han ska sova. Basta!
Men jag vet, jag. Och jag ler för mig själv.
Kattmatskoma!
"Whiskas - när du själv vill att katten ska sova!"

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home