2005-09-06

Hålla sig vaken eller inte vaken, det är frågan

Akut sällskapssjuk idag, och försökte få med mig Boel på en spontan snabbis på Rött. Som har låga priser på dryckjomen i höst p.g.a. ombyggnationer, och vi, Bollen och jag, pratade så sent som i fredags om att poppa in där sådär chict spontant någon dag och ta ett glas. (Ja vad trodde ni?? ;)) Men hon var redan upptagen idag, det var några idiotiska arbetskompisar som hade hunnit norpa henne. Jag tjurade i svarsmailet att jag tyckte att jag borde ha första tjing på henne. Men det hjälpte visst inte. ;)



Så nu sitter jag åter här i min gamla fula soffa och gäspar ikapp med katten. Fast varför han gäspar förstår jag då rakt inte; han har ju varit hemma och sovit hela dagen (han låtsas som att han vaktar huset, men jag vet nog), medan jag knappt sov något alls natten mot idag och har farit omkring som en svetsloppa på jobbet hela dagen. Eller "det ringer och jag springer", som jag så poetiskt/lakoniskt/båda uttryckte det till AL. Hur jag ska hålla mig vaken till Idol 2005 är för mig en gåta. Tar till samma gamla vanliga knep och pratar för att hålla mig vaken. )Shw vet en del om det... ;)) Men eftersom jag inte har någon att prata med - Da King har somnat nu - så får jag väl skriva istället.



Hmm...
*trummar med fingrarna mot tangentbordet*
*suddar ut alla konstiga tecken*
Jag sa, hmm!
* trummar med fingrarna, denna gång mot knät*
Äh vad fan, bara därför blev det helt slut på ord!