2005-09-09

Ned som en pannkaka, upp som en sol

Bara minuterna efter att jag hade skrivit av mig efter telefonsamtalet stod Boel på min kontorströskel. Lite oväntat, eftersom vi hade sagt att vi skulle ses på Rött, menack så välkommen! Dels är det alltid underbart att se henne, dels var det ju det att hon kom till mig där och då. Åsså kunde hon berätta att Ingrid, Jennie och Felicia också skulle komma till Rött! Blev så otroligt glad, för jag har knappt hunnit/orkat/båda träffa mina vänner på ett bra tag nu, och jag har saknat dem!! Saknat saknat saknat! Jäkla jobb, komma ivägen mellan mig och mina vänner på det där sättet! :D



Jag samlade ihop mina grejer, och cyklade tillsammans med Bollen till Rött. Vi diskuterade bloggar som bäst, när resten av tjejerna dök upp. Felicia har jag inte träffat sedan i juli (hon bor ju i Uppsala numera, den söta svartfoten ;)) så jag kramade lite extra på henne. Medan Jennie fick vänta i säkert tre minuter på en kram - hon var mäkta upprörd! :D



Sedan utbröt ett kackel, ett skrattande och ett vänskapssamtal utan dess like! Som det alltid är med det här gänget. Ikväll gästspelade Eva, Ingrids syster, M, samt en doktorandkompis till Jennie, E. Men dem hann jag inte alls prata med, tyvärr. Det var alldeles för många "för" inblandade; bordet var för långt, konversationen vid min bordsände för trevlig och intressant, och kvällen för kort.



Felicia, Bollen och jag pratade bl.a. om vikten av ritualer i livet. Jag ska inte säga mer än så, för jag hoppas kunna skriva (eller blogga, då ;)) mer om det vid ett annat tillfälle. Men det var ett välgörande samtal mitt i skratten och fredagsröran på Rött.



Jag var halvt om halvt sugen på att följa med Felicia och Jennie ned på Scharinska för lite stuffa. Eller först sa jag blankt nej, för jag är ju inte mycket för att dansa. Men sedan Jennie hållit ett entusiastiskt anförande om fördelarna med plejset, som inbegrep viktiga ingredienser som bar flies och pojkar som flirtar på dansgolvet och annorstädes (det skulle visst finnas platser för... samtal också! :D)), så var jag nästan på väg att ändra mig. Men som tur är - såhär i retrospektiv - stod jag kvar vid mitt beslut. Och det är jag, trots allt, glad för nu. Den senaste tiden har varit lite för intensiv för att jag ska orka gå ut och stuffa en fredagkväll! Ze Girls ska gå ut på Scharinska nästa fredag också, men då kan jag inte heller vara med, av andra skäl. De har dock helt osjälviskt gått med på att spana in läget ytterligare där åt mig; pojkar, platserna för... samtal, och allt det där! De är så ädla, mina vänner! ;)



Älskar älskar älskar de här tjejerna!



---
Fredagsfyran handlar om svamp denna gång. Och det är definitivt inte ett ämne för mig, om man så säger... så jag samlar frågorna kring ett enda svar:



Hur ofta brukar du plocka svamp?
Vilket är det bästa sättet du vet att tillaga nyplockad svamp på?
Plockar du all svamp du hittar och sorterar sedan, eller väljer du ut några få som du är säker på att de är ätliga?
Har du någon gång gått vilse när du har letat efter svamp?




- Jag avskyr svamp!



:D



---
Dagens citat:
- Elektrakomplexet?
- Ja, det är en kvinnlig motsvarighet till Oidipuskomplexet.
- Ja, det vet jag! Men vad har det med hörseln att göra?




(Avdelning: "Vad är det vi pratar om egentligen??"
En inte helt ovanlig förvirring i vårt gäng...
OBS! I just det här samtalet var, för en gångs skull, förvirrade Johansson inte inblandad. :D)

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home