2005-09-10

Sommarminnen

Jag har en hel del foton från den här sommaren, som jag har samlat i en särskild mapp, med tanke på att jag skulle delta i en fototävling som Norrmejerier anordnade. Pinsamt nog missade jag deadline - ja jag är tankspridd och glömsk! om någon skulle ha missat det! :D



Det finns några riktigt fina foton där, om jag får säga det själv.
Och jag vill inte att de ska ligga i den där mappen och samla 010101-damm.
Så jag tänkte att jag kunde göra ett kollage av dem och lägga ut dem på nätet.
Men det får anstå till en annan dag. Typ när jag har gått den där kursen i Photoshop, som jag har anmält mig till. (Mina vänners födelsedagspresent till mig.)



Men under tiden lägger jag kanske ut en och annan bild här i bloggen. Olidligt beskurna, fe'stås. Men ändå. Som den här.







Den är tagen första kvällen på Bohus-Malmön, där jag alltså gick kursen Kvinnor skriver. Min rumskompis Anette och jag var ute på promenad i den kargt vackra naturen. Och jag stannade av ett par minuter för att försöka fånga den där simmande måsen. Jag trodde inte att det skulle bli något - den var ju inte stilla en sekund ens!! - men på sista försöket av cirka tio bilder lyckades det mig.



Jag älskar den blåa tonen i den här bilden.
Jag var lycklig när jag tog den.
Det är min miljö; hav, stenar, himmel. Hur floskligt det än kan låta.
Jag ville vara den där måsen. Jag var den måsen. I alla fall under några minuter, när jag följde dess förnöjda färd över vattnet genom min kamera.



Citat:
Det konkreta blir aldrig banalt. Det är det abstrakta som blir banalt.
(Malin, lärare på kursen Kvinnor skriver)

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home