2005-09-05

It seems to me you lived your life like a candle in the wind

Avdelning fånigt ställe att gråta på:
Tvättstugan!
Måste erkänna att jag inte riktigt var beredd på det. Men det var väl därför tårarna kom också. Oförberedd är tårarnas bästa vapen.
En liten, liten snyft var det. Men likväl en himla tur att ingen granne kom in! Vad hade de trott om de hittat mig med röda ögon halvvägs inne i torkskåpet?! :)



Jag skulle nog ha köpt choklad ändå! Var så stolt över mig själv för att jag stod emot när jag passerade affären på väg hem. Varför jag skulle försöka vara chokladtapper just idag, av alla dagar, vet jag dock inte. Det kändes viktigt, just då. Av någon anledning.



Det är märkligt... att när jag försöker tänka på henne, försöker minnas, så händer det ingenting.
Det bara känns där inne, känns så mycket. I den där biten av mitt hjärta, som hon tog med sig när hon gick.



Kanske är det därför jag inte kan minnas något?
Det är liksom nog ändå.



Snart är den här jäkla dagen slut i alla fall. Obemärkt passerar den aldrig. Mycket värre än mammas födelsedag är den. Trots att det har gått så många år nu...

5 Comments:

  • Man kan inte alltid välja när, var och hur känslorna kommer vällande en sån här gång. *kramar om*

    Just en sån här dag behöver du lite choklad. :o)

    http://usera.imagecave.com/snigel/efit050828/1142.jpg

    By Anonymous Anonym, at måndag, september 05, 2005  

  • (((((((Carra)))))))) önskar jag kunde ge dig en riktig kram och dela med mig av all mumsig glass jag har i frysen. Sånna här dagar SKA man äta glass och choklad. Man ska pyssla om sig själv och unna sig allt man vill ha.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, september 06, 2005  

  • Förstår dina känslor. Ibland måste man bara få släppa på ventilerna.
    Sköt om dig!
    *Kramar*

    By Anonymous Anonym, at tisdag, september 06, 2005  

  • Snigel: Tack för chokladen och tröstande kram.

    Hexi: Dina kramar och uppmuntrande ord gör mig alltid så glad. Tack!

    Elin: Ja det är bättre att gråta än att hålla tillbaka. Så många tårar som jag har fällt för mamma... de tar nog aldrig helt slut. Kram tebax!

    By Blogger carra, at tisdag, september 06, 2005  

  • Enjoyed reading your posts.

    By Anonymous Anonym, at måndag, januari 09, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home