2005-09-01

HP och rött hår i sikte

Tar en kort skrivbordslunch - macka och mineralvatten (måste ju hålla intresseklubben sysselsatt) - och passar på att knattra ned ett par rader samtidigt. Det är himmelskt väder ute! Jag tog en promenad till AK för att köpa Harry Potter. Men de hade inte Harry Potter!! Va, vad är det för en butik egentligen?! Visserligen är det främst studenter som frekventerar just den här AK, men ändå; läser inte studenter HP??



Var var jag... jo, solen skiner och även om det blåser (what else i den här stan?!) så är det ljumma, sköna vindar. Najs! Hoppas det håller i sig till helgen. Men det är väl att hoppas på för mycket. Sa hon luttrat.



Om ett par timmar blir jag skönt rödhårig igen. Yowsa!



Jag tackade nej till film- och pizzakvällen på jobbet. Kände att jag helt enkelt inte orkade. Jag vill mycket hellre ligga på min gamla fula, men sköna soffa och läsa HP. Eftersom det blivit något av "tio små negerpojkar" sköts därefter filmvisningen till nästa onsdag. Förhoppningvis har jag bättre ork då.



Och till dess har jag i alla fall läst ut Harry Potter. ;)

3 Comments:

  • En pizza hade då jag aldrig nobbat,,,,,när det gäller Harry P VS Sagan om R, så föll jag för Sagan om,,,har filmerna, o gammal som jag är kan jag se dom om och om igen.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, september 01, 2005  

  • du kan få låna min HP, alla andra gör det ... (dvs jag fick som vanligt min bok efter det att släkten läst den)

    By Anonymous Anonym, at torsdag, september 01, 2005  

  • Rita: Det blev pizza ändå, fast nere på stan, efter besöket hos frissan. :) Jag älskar också Sagan om ringen-filmerna!

    Ingrid: Tack, du är så ädel och osjälvisk ;) Men nu har jag köpt den i alla fall.

    By Blogger carra, at fredag, september 02, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home