2005-08-31

ett plus ett blir... tre?

Jag är urusel i matte. Så det är lite bisarrt att jag av alla människor ska vara den som tar emot pengar för den kommande jobbfesten. Nyss lyckades jag t.ex. få det till att hälften av 1500 blir 725. :D Tur att det var en vänlig själ som kom med pengarna; mycket försynt påpekade hon att det blir 750... Till mitt försvar, och för att modifiera mitt inledande påstående, ska sägas att jag brukar vara hyfsad i huvudräkning vanligtvis. Men när jag är såhär trött i huvudet skulle jag antagligen inte ens klara av hälften av två!



Suck. Inte mycket bevänt med det här Rödhätte-huvudet just nu!
Får jag gå hem nu?

3 Comments:

  • Jag jobbar med ekonomi. Sedan flera år tillbaka känner jag mig naken utan räknemaskin. Jag slår till och med in enkla multiplikationstal på den...

    Och har inte telefonen siffrorna på samma sätt som räknaren så kan jag inte räkna...

    Vanlig miniräknare klarar jag inte heller...

    Stor räknemaskin ska det vara, enda sättet att få det rätt!

    Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

    By Anonymous Anonym, at onsdag, augusti 31, 2005  

  • Tack, Åsa, det känns trösterikt. :)

    By Blogger carra, at onsdag, augusti 31, 2005  

  • Välkommen i klubben. Mina studentkamrater plågar mig fortfarande när jag körde på matteprovet i intagningen på lärarhögskolan för 30 år sen... Varje gång vi träffas får jag på nåt sätt höra hur jag lyckades få 3/4 av 12 till 36... först fick jag det till 900, men det verkade lite mycket... (dom låter mig bara inte glömma vad jag berättade)

    By Blogger Bloggblad, at onsdag, augusti 31, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home