2005-08-30

Milda makter...

... så trött jag är! Så fullständigt tom i bollen, att det är ett under att jag kan skriva något över huvud taget! :P Denna dag går till världshistorien vad det gäller stress, ringande telefoner och Lagen Om Alltings Jävlighet! Typ, kan en maskin gå sönder så gör den det. Kan ett "enminutsärende" krångla, så nog faaaan krånglar det - i minst fem minuter. De där fem minuterna som jag egentligen inte har!



Nu borde jag nog stänga kontoret för dagen...



... sedan ska jag ned på stan och shoppa på Konstnärsshopen; oumbärligt material som absolut inte kan vänta till någon annan dag! Hrmm... Sedan ska jag tigga mig lite fika av Boel, jag har redan ringt och förvarnat henne - läs frågat om det finns chokladtryffel kvar sedan förra veckans fika! Boel lät lite sträng på rösten och började kasta ord som "middag" och "måste äta" tillbaka på mig. Men jag tror att hon bara är rädd om sin chokladtryffel.



Middag kan man äta någon annan gång. Jag har så svårt att äta när jag är såhär stressad och uppe i varv - utom chokladtryffel då! Och jag har ju ätit lunch, för sjutton!



Men det är skönt med vänner som bryr sig om. Och som bjuder på chokladtryffel, hehehe.



Vasa... hörde jag någon som muttrade "chokladtryffelfixerad"??! Fy på dig, vem du än var! Mer chokladtryffel till Rödhättan! Basta!

5 Comments:

  • hmmm. choklad...kanske ska hoppa ut och införskaffa.. vem behöver mat.. jag har vuxit färdigt och har massor med näringsdepåer i min vackra kropp...

    By Blogger Lyckliga Grodan, at tisdag, augusti 30, 2005  

  • Enda felet med chokladtryffeln är att du inte kan maila över den till mig. LOL

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 30, 2005  

  • Får be om ursäkt för att jag inte förstår dina behov riktigt, Carra! Våra laster och lustar har lite olika målobjekt. För egen del går god mat (och då gärna ostar som är utmärkt nyttig mat, väl?) före glass & choklad. Betänk en sådan sak som att båda chokladtryffelsorterna finns kvar nu, en hel vecka efter din och Ingrids räd! Ibland misstänker jag att jag inte är någon riktig kvinna...inga svåra chokladcravings ens vid mens.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 30, 2005  

  • Mer chokladtryffel åt folket över huvud taget, tycker jag! ;o)

    Jag drömmer ännu om de sanslöst goda chokladtryfflarna jag hittade i en affär förra året... *slickar mig om munnen* Givetvis har affären bytt både ägare och leverantör sedan dess, så nu går de inte att få tag i. *gaahh*

    Och tack för cyberchokladen förra veckan, den gjorde gott! ;o)

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 30, 2005  

  • Grodan: Det finns alltid utrymme för choklad, hävdar jag.

    Hexi: Hmm... När det gäller chokladtryffel är det djungelns lag som gäller!

    Boel: Ja det är rent otroligt att det fortfarande finns chokladtryffel hemma hos dig! Men lugn, vännen, vi älskar dig ändå!

    Snigel: Chokladtryffel - snart i var kvinnas mun!

    By Blogger carra, at tisdag, augusti 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home