2005-08-31

Well, well, whaddayaknow!

Om någon hade sagt till mig tidigare idag att jag skulle tillbringa en timme i telefonen ikväll, så hade jag först skrattat mig kissnödig, sedan hade jag sparkat henne/honom dit pepparn växer. För det ringer ju hela hela hela tiden på jobbet just nu, så det sista i världen jag vill göra på fritiden är att prata i telefonen!



Men så ringde Jennie.
Och se, det var ju en helt annan femma! Har inte pratat med eller träffat henne på... vad kan det vara... nästan två veckor. Och det är en lång tid för oss! :D



Gjorde mycket för humöret och livsandarna att prata med henne! Älskade vännen min!



Annars har jag målat och kastat ögon och öron emellanåt på Idol 2005. Och ibland var det (Idol 2005, inte målandet) faktiskt så pinsamt dåligt, att jag var tvungen att fimpa ljudet. Milda makter så glaskrossande dåligt en del sjunger! (Nej, jag är ingen vidare sångare själv. Men jag ställer mig heller inte och sjunger inför Idol-juryn.) Tänkte för mig själv att även om förlagsbranschen kan vara skoningslös mot aspirerande författare, så behöver man i alla fall inte ställa sig framför en jury och en TV-kamera, och försöka skriva något av litterärt värde på typ trettio sekunder. Huga! Fast... det kanske kunde bli en rolig dokusåpa, det också.



Imorgon är det filmvisning och pizza på jobbet (efter kontorstid, förstås). Jag har anmält mig, men jag vet faktiskt inte om jag orkar. Ska till frissan innan, och lär vara fullständigt mosig och "pömsig" efter att hon har pillrat mig i hårbotten, för att inte tala om den långa sejouren i hårtorken, eller vad det nu heter. Måste säga att då lockar faktiskt Harry Potter mer... Men jag bestämmer inget nu. Jag behöver inte alltid planera mitt liv in i minsta detalj. Hörde du det, Duktiga flickan!?



Från det ena till det tredje, så berättade Jennie att hon hade pratat med Ettan. Och att det kan finnas en chans att hon pallrar sig hit snart - hoppas hoppas hoppas! Felicia är också på ingående. Längtar efter dem båda så mycket!



Ååh... nu gör de reklam för IKSU Spa på TV! Åh så härligt det ser ut... Kanske skulle jag ta en eftermiddag "off" här framöver (jag lär ha övertid så det räcker) och parkera mig vid deras poolkant. Det gjorde jag i våras efter en liknande arbetspuckel, och det var helt enkelt balsam för kropp och själ!



Dagens skratt bjöd Rita på! Läs gärna mina något förvirrade kommentarer, också. Jag säger ju att jag är trögtänkt just nu! :D Men det bjuder jag på. Mina vänner älskar mig ändå. Min pappa också. Och till och med pälsbollen, faktiskt.



Nu är frågan:
Vem ska rengöra penslarna efter kvällen målningssession?
Någon frivillig? Det är... roligt, jag lovar!
Nehej. Inte det. Då får jag väl göra det själv, då.

3 Comments:

  • Inte skall jag göra rent några penslar,,,,skall försöka rätta till öronsnäckorna efter idol,, jösses, blir generad på deras bekostnad! Men jag erkänner,, jag skrattar hjärtligt!

    By Anonymous Anonym, at onsdag, augusti 31, 2005  

  • Jag fixar dina penslar om du kommer hit och tar min disk! LOL

    By Anonymous Anonym, at torsdag, september 01, 2005  

  • Rita: Jag alternerar mellan att skratta åt dem och att skämmas å deras vägnar! ;)

    Hexi: Hmm... tack, men nej tack! Även om det är boring snoring att rengöra penslar så är diskning värre :)

    By Blogger carra, at fredag, september 02, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home