2005-08-11

Rastlöshet, my dear (not) old friend

Sommaren dör
det är därför
jag är ledsen ikväll
Sommaren dör
det är därför
jag är ledsen ikväll
Jag kämpar vid dess sida, men
hösten känns i kvällningen

(John Holm, "Den öde stranden")



Det regnar, som det har gjort större delen av dagen. Och ja, jag känner mig lite deppig. Känner för att göra något roligt! Vara vild och galen och vacker! Nåja, nu ska vi inte ta i; jag nöjer mig så gärna med vild och galen. ;)



Men här sitter jag som ett annat murmeldjur i tjocktröja och benen insvepta i min älskade fleecepläd. Sippar te och gör sura miner mot regnet utanför.



Är det konstigt att man längtar bort någon gång...
(Lena Andersson)



Jag hade vissa funderingar tidigare om att jag kanske skulle åka och hälsa på pappa i helgen. Men det blev aldrig av att jag föreslog det. Och nu är det torsdag, och kanske inget läge att ringa och bjuda hem mig själv såhär fem i tolv. Den käre mannen kan ju faktiskt ha egna planer! ;)



Inte vet jag riktigt vad jag skulle vilja göra heller, vad det där vild och galen skulle innebära. Jag funderade ett par sekunder på att springa naken runt huset. Men jag hejdade mig med tanke på att jag antagligen skulle halka i det våta gräset och bryta lårbenshalsen - jag börjar ju bli till åren. Och hur vild och galen kan man vara i en sjukhussäng?! Det var enbart detta som hejdade mig. Inget annat. Nej då. Jag är inte alls pryd. Inte då.

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home