2005-08-11

Hjärnspöken?

Jag har redan ont i nacken. :( Förhoppningsvis är det "bara" för att jag omedvetet har spänt mig idag, rädd just för att det ska börja göra ont igen. Jag har ju haft mycket ont på jobbet det här året, och "kroppen minns", som ER så vist brukar påpeka. A och jag har i alla fall bestämt att börja gå på vattengympa tillsammans, trots att det är mitt i natten! Nåja klockan åtta på morgonen då, men för en kroniskt morgontrött person som yours truly så är det tidigt ;)



En tanke som slog mig när jag cyklade hem:
Tänk om jag skulle förbjuda mig själv att skriva på, säg, minst en vecka? Inte ens dagbok, alltså! Jag vet ju att de fåtal gånger jag har annonserat i dagboken att jag skulle ta ett break, så har jag skrivit (dagbok) som aldrig förr! Månne det funkar på det övriga skrivandet också?



Fast... det vete katten om mitt skrivarjag är så lättlurat! ;)