2006-03-23

The here and now of Rödhättan

Igår sa jag ifrån i en situation, som jag ansåg vara kränkande. Inte för mig, men för andra. Trots att jag avskyr att prata inför främmande människor.
Imorse svor jag mig upp ur sängen, hävdandes att möten kvart över åtta på morgonen strider mot de mänskliga rättigheterna.
Fast sedan log jag på bussen på väg till jobbet. För att Andreas Johnson är så söt och hans "Sing for me", som kom upp på random i min nya fina mp3-spelare, gör mig glad.
Sedan fick jag ont i ryggen. Det var så jäkla kallt i sammanträdesrummet! Och jag satt där i flera timmar...
Klockan fyra gav jag upp och åkte hem. Ont, ont!
Fast sedan #2 jag log lite svagt åt denna syn.
Just nu skulle jag vilja ha en whisky - en stor jäkla whisky!
Istället har jag tagit en tablett och ska sätta mig att måla en stund. Inte bra ur ergonomisk synpunkt, kanske, men viktigt för själen.
Nästa helg åker jag till Stockholm. *flyger upp i glädjedans - tjohoooo!!* *aj!*
Denna helg ska jag därför vila och ladda batterierna.

4 Comments:

  • Fler Norrländskor som ska till Hufvudstaden ;)
    Vi ska ner o höra på Håkan Hellström o S-E Taube...
    Trevlig resa!

    By Anonymous Anonym, at torsdag, mars 23, 2006  

  • Tack detsamma! Jag har inga specifika planer ännu, men det lär bli mycket konst :)

    By Blogger carra, at lördag, mars 25, 2006  

  • Du får ta på dig en varm kofta när du ska sita i så kalla rum. Och vad ska du till stockholm å göra?? ;) Själv längtar jag bara till Umeå! Tänkte fara dit efter påsken sväng. klart det finns hopp om våren! Ta hand om dig!

    Ps! Löjsa hälsar, hon ligger bredvid mig här i soffan och jäser, det tar på krafterna at det är mars månad ;)

    By Anonymous Anonym, at lördag, mars 25, 2006  

  • Ja det är viktigt att hålla sig varm. Men inte alltid lätt att i förhand veta att ett rum ska vara så jäkla kallt som det där rummet var i torsdags... *mutter* Jag får väl börja släpa med en tröja/kofta, för säkerhets skull!

    Stockholm - ja det är en trevlig blandning av pleasure and business. Är dödsless på Umeå, så det ska bli skönt att komma iväg!

    Hälsa tillbaka till Löjsa från mig och Da King! :)

    By Blogger carra, at lördag, mars 25, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home