2006-03-08

Intensivt

När jag kom hem ikväll satte jag mig ned i soffan och grät. För jag hade så ont. Kisse kom springande och spann sig ända upp i mitt ansikte, det var snudd på att han skulle slicka bort mina tårar. Istället kelade han värsta järnet med mig. Välsignade katt!



Hade ett bra, men väldigt känslomässigt uppslitande besök hos sjukgymnasten idag. Kan inte, vill inte skriva så mycket om det, det blir för privat... ja, jag har gränser för vad jag skriver om här, vad man nu annars än kan tro. ;) Men i korthet, då: Det är inte en inflammation, tack och lov, och jag ska, så snart det blir en plats ledig, få komma med på en vattengympa ledd av en sjukgymnast, åsså en annan behandling som jag inte heller vill prata om. Annars var ordinationen promenader, hålla sig varm, och allt det där andra, som jag känner så väl till, men som jag alltid slarvar med så snart jag slutar ha ont. Ehum. Född latmask, ja. Men det håller inte i längden, jag får nog lov att inse vad jag dras med och jobba mer förebyggande än vad jag har gjort förut.



Sedan hade jag två intensiva möten på raken, och efter det tog jag liksom slut som artist. Har "hängt med" (firat Internationella kvinnodagen) vännerna ett par timmar på Rött, tills ryggen började brinna igen... inte underligt kanske, med tanke på hur sjukgymnasten klämde på och undersökte mig idag. Men jag är så glad att jag fick de där timmarna med mina underbara, älskade, vackra vänner!



Bara en arbetsdag kvar av den här veckan nu; har tagit semester på fredag, och åker till pappa redan i morgon eftermiddag. Längtar! Nu ska jag koka mig en kopp te och ta med mig ned i sängen. Men först måste jag packa.



Dagens citat:
Jag är tuff, ambitiös och vet vad jag vill. Betyder det att jag är en bitch? Inga problem!
(Madonna)

3 Comments:

  • Bra att du känner förtroende för sjukgymnasten. Det är viktigt.
    Hoppas du kommer med på vattengympan. Ha det så bra hos pappsen
    Kram Nalle

    By Anonymous Anonym, at onsdag, mars 08, 2006  

  • Vad säg om en varm, omtänksam kram? Jag tror du behöver en sån. ((((((((Carra)))))))

    By Anonymous Anonym, at torsdag, mars 09, 2006  

  • Nalle: Så fort det blir en plats ledig får jag börja i vattengympagruppen. Hoppas det blir snart. Det har varit en mycket skön helg hos pappa!

    Hexi: Kramar behövs alltid! Men kanske lite extra just nu. *kramar tacksamt tillbaka*

    Sia: Våren, säger du? *tittar ut genom fönstret* Well, I'll take your word for it ;) *kramar tebax*

    By Blogger carra, at söndag, mars 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home