2006-03-17

Fredagsfyran

Hu, det var evigheter jag gjorde en Fredagsfyra! Men nu, när jag sitter här aningens febrig och mellan målningar (ja, jag har faktiskt kunnat måla idag, trots att jag inte är helt kurant) kändes det plötsligt som en rolig idé. So here goes!



Tema: Boende



Hur bor du (ex. villa, radhus, hyreshus)?
Jag bor i en bostadsrätt på åttio kvadrat, tre rum och kök. Det är kanske i största laget för mig, men hellre lite för stort än för litet. Jag bodde i närmare åtta, nio år i en liten etta, mörk som synden och med full insyn för de som passerade utanför - huu! Det är fortfarande lite för mycket insyn för min smak, men jag gillar planlösningen och att jag faktiskt har så mycket "luft" här inne.



Med vem/vilka bor du med?
Jag bor med min älskade sjuttonåriga katt, Aramis (alias Da King, Pälsbollen, Monstret, Smultronöga, Fiiiinaste, Pussgurkan, Kungen av Morrhår, etc).



Vad skulle du vilja bo i?
I en träkåk med en egen trädgård. Huset behövde inte vara så stort, bara det rymde en ateljé, där jag kunde måla, och ett bibliotek. Dessutom skulle jag vilja ha ett litet hus i Grekland, och varför inte en lägenhet i min hjärtestad Prag, när vi ändå är igång!



Hur många gånger har du flyttat?
Då ska vi se... *räknar på fingrarna*... sex gånger, och då räknar jag både orts- och bostadsbyten. Hmm, sex gånger på fyrtioett år! Well, what can I say, jag är en "hemmakatt". :D