2006-03-17

Krassligt

Jag är sjuk och hemma från jobbet. Det är egentligen inte såå farligt med mig, bara lite febrig och skrapigt i halsen. Jag har sovit hela förmiddagen, och trycker nu i soffhörnet med allsköns livsnödvändigheter, såsom böcker, te, katt, dator och målargrejer (ja minsann! nog får jag vara sjukare än såhär om jag ska avstå från att måla :D) inom nära räckhåll. Samvetet skriker högt och säger att jag borde ha gått till jobbet, jag är ju faktiskt inte speciellt sjuk. Men feber är dock feber, och det var en rejäl febertopp inatt. Lustigt det där, att jag knappt ens kan unna mig själv en sjukdag, att jag ska försöka vara så jävla duktig även i det! Gå till jobbet med feber, hur smart är det på en skala... men min Duktiga flicka tycker inte att det resonemanget håller, det finns ju tabletter, yadda yadda. Jag laddar med en motfråga om hur effektiv hon tror att jag skulle vara på jobbet idag. Då blir hon sur och går och skriver listor istället.