2006-02-08

Och sedan...

... sedan grät jag länge med näsan i kattens päls.
Medan han purrade förnöjt. Tryggt.
Sedan skrattade jag när han ramlade ned från soffan.
(Han förlät mig. För denna gång.
Det bor en clown i varje katt.)
Sedan tog jag - mot bättre vetande - en liten skvätt vin till.
Och en rök.
Två rök, faktiskt.
Lyssnade på The Divine Ms Z:s fina tolkning av Ferlin.
Och jag är ganska mager om bena
tillika om armar och hals
Jag har sålt mina visor till nöjets estrader
Och Gud må förlåta mig somliga rader
För jag är ganska mager om bena
tillika om armar och hals...

Made sense, somehow.
(Don't ask.)
Sedan mådde jag lite bättre.
Och började längta efter att måla.
Men jag ska vara tråkigt vuxen och ordentlig.
Gå och lägga mig istället.
För imorgon väntar Plikten igen.
Usch!
Varför kan man inte själv få bestämma vilka dagar man ska arbeta??

2 Comments:

  • Låter kanske lite konstig. Jag käner dig inte alls, vi har ingen privat kontatk, och jag tror vi är rätt olika personligheter. Ändå är du en av dem jag kännner igen mig själv mest i.

    Lite nostalgi: Jag kommer ihåg rätt mycket av det du skrivit. Den första gången jag kommenterade hos dig vet jag var om Isabella Scoropci (reservation för stavningen....) då hade jag en t-shirt med henne kvar som jag använde som fönsterputstrasa. Den har jag inte kvar, beror inte på slitage på fönsterputsarsidan....

    Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

    By Anonymous Anonym, at onsdag, februari 08, 2006  

  • Vilket minne du har! :) Jag vet att jag har skrivit om Isabella Scorupco, men inte att du kommenterade. Underbart med Scorpuco-tröja som fönsterputstrasa! *fniss* Det skulle väl vara det enda som fick mig att köpa en T-shirt med Britney Spears eller, ännu värre, Mariah Carey....

    By Blogger carra, at fredag, februari 10, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home