2005-09-21

En snabbis, bara...

... innan jag kastar omkull mig!



(Hallå där, plocka upp era fantasier ur rännstenen! :D)



Vill bara skriva ett par rader om den trevliga kväll jag har haft med Bollen. Vi har ju pratat i en halv evighet om att gå på bio, men nu äntligen kom vi till skott. Från början hade vi tänkt oss Zozo, men det kändes som en alldeles för "seriös" film för mig i det här läget. Istället blev det, inte helt oväntat kanske, Kalle och chokladfabriken.



Och tack och lov för det! Det är helt enkelt den perfekta filmen att se när man är trött och stressad; den bjuder på ren och skamlös underhållning av högsta klass, med både Tim Burton och Johnny Depp (alltid denna Depp ;)) i sitt esse. Jag njöt fullt ut av den egensinnigt burtonska världen, så skönt välbekant men ändå "ny" för oss fans, av färgerna, icke-färgerna, den skruvade humorn, de fullständigt vedervärdiga barnen och - inte minst - Johnny Depps porträtt av Willy Wonka. Jag störde mig inte ens på sång- och dansnumren, som jag annars brukar göra, eftersom det var sång- och dansnummer a la Burton... han skämtar hejdlöst med diverse filmer och musikstilar i de scenerna! Jag säger bara Esther Williams.... hahahaha!!



Efter filmen smet vi först in på den nyöppnade puben Ze Barrr (ja, den heter verkligen så!), som ersatt det gamla slitna Mucky Duck. Det var... eh, vitt... eh... väldigt vitt! Och med en massa slangar och konstigheter i taket... eh... det var helt enkelt förfärligt! *asg* Det värsta är att det tydligen ska vara nischat för kvinnor?! Men verkligen inget för mig och Bollen - huuu! var vårt enstämmiga omdöme. Vi ger inte det där plejset speciellt lång tid, har svårt att tro att det skulle gå hem i den här stan.



Istället slog vi oss ned inne på Grethas, next doors. Pratade och pratade över våra respektive drycker uppe på "balkongen"; filmen, jobb, skvaller, privata angelägenheter, politik, etc. Det var så underbart att få den tiden med min vän, har suttit så mycket ensam på sistone, som det brukar bli när det är som stressigast på jobbet. Kommer att vara dödstrött på jobbet imorgon, men det är det värt. Det var faktiskt viktigare att tanka vänskap än att få en eller två timmars extra sömn!







For your information, little girl, whipped cream isn't whipped cream at all unless it's been whipped with whips. Everybody knows that.
(Den oförliknelige Willy Wonka/Johnny Depp i Kalle och chokladfabriken)

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home