2005-08-28

Missinassa

Den här födelsedagen är över. Vi har skrattat (båda) och gråtit (yours truly, men det var "enbart" för att vi lyssnade på Jussi Björlings sagolikt, osannolikt vackra tolkning av Puccinis "Nessun Dorma" från 1959 med enbart piano som ackompanjemang...) och "grälat" (två individer och två erfarenheter, släktskapet till trots) och "rasat" gemensamt (många delade erfarenheter - släktskap som sagt).



Nu sover pappa. Det är mitt i natten, så det är kanske inte så konstigt. Vi satt uppe länge och pratade. Jag dricker ett sista glas vin och sparar ned CD-skivorna med Jussi Björling, som vi har lyssnat på större delen av kvällen. Det är såå vackert!



Precis som vår vänskap. Pappa-dotter-vänskap. Kantstött. Men tålig.
Oss-porslinet krossar man inte så lätt. Minsann!

4 Comments:

  • Till mina ongars stora fasa,, älskar jag Pavarotti,, så ikväll (söndag) bänkar jag mej framför tv´n, stänger av telefon och låser ytterdörrn. Låter som du haft en härlig kväll. Å visst blev din papps jätteglad över ditt alster,,,,så är det, jag vet! *ler*

    By Anonymous Anonym, at söndag, augusti 28, 2005  

  • Ett litet grattis så här i efterhand... Var rädd om den goda relationen du har med din pappa!
    /Mia

    By Anonymous Anonym, at söndag, augusti 28, 2005  

  • Kärlek är när jag säger till min man:
    "Jag älskar dig alltid. Men jag tycker inte alltid om dig".

    By Blogger Vi på Kantarellen, at söndag, augusti 28, 2005  

  • Rita: Jag missade tyvärr Pavarotti, eftersom jag kom med bussen från Lycksele. Men jag ska se reprisen!

    Mia: Åh det är jag, tro mig. Den är det mest värdefulla jag har i mitt liv.

    Mamselamsen: Hahaha. Jaa, så är det!

    By Blogger carra, at söndag, augusti 28, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home