2006-03-18

Schpektaklet: Final!

Jaha, då var det dags för La Grande Finale i Schpektaklet (alias Melodifestivalen), och Da King och jag har vässat klor respektive tangentbord igen. Vi var inte riktigt på hugget i delfinaler 2-4, men nu jäklar har vi laddat! Kisse med en sexa mjölk och tonfisk, Rödhättan med ett glas vitt vin, choklad och cigarretter.



Innan vi börjar kräver Da King att jag repeterar hans bedömningsskala. När jag säger att jag inte har någon sådan, frågar han vad det har med saken att göra. :) Så det är väl bäst att jag gör som han säger:



Hund!:
Ja ni förstår ju hur uschligt det är...
En trasig klo:
Nej, nej.
En klo:
Rätt OK för att vara en tvåbenting.
Två klor:
Katt!



Da King hälsar även att Lena Ph gärna får dela en sexa mjölk med honom när helst hon så önskar. Tja. Då får jag väl säga detsamma om Andreas Johnson. Fast vin/öl/whisky istället för mjölk, då. :)



Anyway:
Ziz iz ze votez from Ze Redheadz jury:



Sing for me - Andreas Johnson



Ja, jag är toksvag för den här låten, det medges. Tror inte den skulle göra bort sig i Athen heller. Den gör mig glad och får mig att vilja dansa.
*tittar förhoppningsfullt på Da King, som snabbt mjölkmorrar "forgeddabuddidd!"*
Han får min röst. Andreas, alltså, inte pälsbollen.
Da King:
En klo.



Älskar du livet - Björn Kjellman



Njaa. Det är väl inget fel på låten, men den är alldeles för "out of date" och skulle vara chanslös i Athen. Fast om det var en tävling om "skönaste glitter i ögonen" så vet jag vem som skulle få min röst. ;)
Da King:
En trasig klo.



Jag ljuger så bra - Linda Bentzing



Nää! Tycker hon är för gapig och för mycket "Energizer Bunny". Och låten har man ju hört förut...
Da King:
En trasig klo.



Night of Passion - The Poodles



Missförstå mig rätt; det är kul med en rocklåt i Schpektaklet. Men jag kan för mitt liv inte gilla den här låten. Det luktar för mycket Bon Jovi och åttiotal, och det känns nästan lika "out of date" som Kjellmans låt. Det enda förmildrande jag kan komma på att säga är att de i alla fall inte har pudelfrisyrer, namnet till trots. ;)
Da King:
*headbangar*
En klo - endast namnet på gruppen gör att det inte blir full pott!
(Han är en rock 'n' rull katt, den kära gamla ledbrutna pälsbollen.)



Lev livet - Magnus Carlsson



Urtråkig låt!
*passar på att gå på toa*
Da King:
Hund!



"Mama Take Me Home - Rednex



Ehum. Jag har en bekännelse:
Jag gillar den här låten!
*duckar för de ruttna tomaterna*
Missförstå mig rätt här också: Jag tycker absolut inte att vi ska skicka Rednex till Athen - nej, nej, nej, det vore en katastrof! Jag hör redan hur Europa skulle skratta sig tandlösa åt oss...
Men jag gillar den ändå - precis som Johnsons låt gör den mig glad, och det börjar spritta i de här gamla stela dansbenen. Pinsamt men sant! :D
Kul att se en gammaldags, hederlig ståbas i sådana här sammanhang också.
Da King:
Hund!



"Evighet - Carola



Det är väl som att svära i kyrkan, men det här är min blogg och här skriver jag precis vad jag tycker. Och jag tycker faktiskt att KanVråla suger! Dålig låt, den där förb*nnade vindmaskinen, och nej, jag tycker faktiskt inte rösten är sådär fantastisk som alla vill göra gällande.
Da King:
En trasig klo.



The Name of Love - Magnus Bäcklund



Magnus Bäcklund - ingen utstrålning whatsoever. Låten - sömnpiller. Eller egentligen tror jag att låten är rätt OK, men den hade behövt en annan sångare, som kunnat förmedla någon slags nerv och känsla.
Da King:
*går på lådan*



Idag och imorgon - Kicki Danielsson



Nej. Nej. Och. Åter. Nej.
Kikki - been there, done that, got the T-shirt. Nöj dig med det.
Da King:
Hund!



Temple of Love - Bodies Without Organs



Ja, egentligen gillar jag inte alls BWO:s musik, och denna låt är inget undantag. Men jag tror att de är de enda som kan ge KanVråla en chans, så jag håller faktiskt på dem av den anledningen.



Vi tippar:
Carola vinner.
Vi Rödhättan hoppas:
Andreas Johnson vinner.
Da King hoppas:
The Poodles vinner.
Vi fruktar:
Rednex vinner.

4 Comments:

  • Jag tycker också om Rednex-låten :) Men jag röstade ändå på BWO och Andreas eftersom dom känns mest gångbara, men tji fick man. Varför ens tävla när Carola ändå "skulle" vinna det här?

    By Anonymous Anonym, at söndag, mars 19, 2006  

  • Skönt att höra att det finns fler :) Håller med om att det kändes "klart på förhand", men jag röstade i alla fall på Andreas ett par gånger. :)

    By Blogger carra, at söndag, mars 19, 2006  

  • Du tycker ju precis som jag (nästan, gillade inte alls BWO) - trevligt! Synd att inte fler är som oss *suck*

    By Anonymous Anonym, at måndag, mars 27, 2006  

  • Luckyj: Nej jag gillar dem inte heller, men hade hellre skickat dem än Carola :) Bra smak du har, för vörigt! ;)

    By Blogger carra, at tisdag, mars 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home