2005-11-16

Ta det lugnt, ta det varligt

Sedan jag kom hem från Uppsala, har jag gått i något slags ide här i mitt soffhörn. Varm tröja, varma sockar, varm filt. Ljuslyktor all over the place. Syster Tori sjunger för mig enbart. Jag läser och målar, och just inget mer. Frid i min själ. Tung, skön kropp, nästan helt utan värk. Jag ler Mona Lisa-leenden för mig själv. Och längtar tills jag får krypa ned i sängen, för att sova - jag sover så gott just nu. Trött är jag, ändå, vintertrött. Vill bara vara ifred, kura här för mig själv och vänta ut vintern. Mår bra. Känner mig lycklig. Vardagslycklig.

5 Comments:

  • Så skönt det låter med ide. Jag har försökt att gå in i det, men vissa (ganska positiva) saker gör att jag inte kan koppla av... Jag försöker med soffa+filt+varm vetekudde+go' musik, men ack vad tankarna far för sig själva och jag hinner inte njuta av fullmånen ens...

    By Blogger Bloggblad, at onsdag, november 16, 2005  

  • ja, jag hänger på till idet... jag vill inte gå ut, jag vill bara vara hemma och mysa under filten och krama mina barn...

    By Anonymous Anonym, at onsdag, november 16, 2005  

  • Det låter skööönt! Glädjer mig väldigt åt det där "nästan helt utan värk".

    By Anonymous Anonym, at onsdag, november 16, 2005  

  • Ah, vardagslyckan är den bästa av lyckor=)

    By Blogger CrimsonAnna, at onsdag, november 16, 2005  

  • Bloggblad: Känner igen den där rastlösa känslan... :(


    Sara: Vi gör det, vi startar en rörelse! "Mer iden till folket"! :D

    Hexi: Tro mig, jag sätter stort värde på det där sista, jag också!

    Anna: Så sant så!

    By Blogger carra, at torsdag, november 17, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home