2005-11-15

Dags att gå till optikern??

Får en inbjudan till en temadag om "Fikon och verklighet".
Förundrat rynkar jag på pannan.
Är det något slags filosofiskt förhållningssätt till livet?
Sedan ser jag:
"Fiktion och verklighet"
Jaha! Det var ju en annan sak.
Läser intresserat vidare.
Och höjer återigen på ögonbrynen:
"... en lördageftermiddag om fiktion och verklighet i knorr."
Knorr?!
Blänger misstänksamt på raden i fråga.
Aha!
"… en lördageftermiddag om fiktion och verklighet i norr"
Viss skillnad, det.

8 Comments:

  • *skrattar* Du gör inte som jag, då? Varje gång jag ser TV-reklamen för e-on (f d Sydkraft?) så läser jag att (den stackars) mannen med båten är kondom-ombudsman... Det tog lång tid innan jag upptäckte att han var kund-ombudsman. ;o)

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 15, 2005  

  • Men en temadag om "Fikon och verklighet" kunde vara riktigt givande! Föreläsningar om fikonets plats i en föränderlig värld, konkreta exempel på fikonanvändning...

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 15, 2005  

  • Fikon i Knorr? Är det nån sorts ny sås eller kryddblandning? LOL

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 15, 2005  

  • som att läsa en dyxlexikers dagbok...

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 15, 2005  

  • Ha! Ha! Du är ju FÖR skön, Carra!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 15, 2005  

  • Snigel: Hahaha, kondomombudsman! Det vore något att skriva på visitkortet!

    Siv: En sådan temadag låter faktiskt mer spännande än den jag fick inbjudan till :)

    Hexi: "Fikon i Knorr", det låter som namnet på en sagofigur! :) Jag anar en berättelse här...

    Zibbo: 8)

    Samuel: Också kallat tankspridd...

    By Blogger carra, at tisdag, november 15, 2005  

  • Min kära gamla tantväninna. Trist att du blivit så gammal att du behöver läsglasögodn. Med andra ord är det dags för "pärlbomberna". De kommer endera dagen i brevlådan.

    Tant behöver inte vara orolig för jag kommer leda tant både till Kreatima och några bokhandlare när tant kommer på besök.

    En försiktig omfamning så tant inte blir yr.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 15, 2005  

  • Shw: Nej, nej, inte pärlbomberna, snälla vad som helst bara inte pärlbomberna!! *kastar käppen och tandprotesen och vacklar istadigt framåt på mina ortopedtekniskt anpassade skor med handen famlande framför mig så att jag inte ska gå in i något eller någon*

    By Blogger carra, at onsdag, november 16, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home