2005-10-19

Kort summering

Vilken festprisse man är, va? Konferensmiddagen började klockan sju. Jag var hemma tjugo över nio. :) Vääldigt tunga ögonlock blev det på den här Rödhättan efter mat och vin, samt av den obeskrivliga värmen i festlokalen. När så bordsgrannen AW lockade med skjuts hem var Rödhättan inte sen att tacka ja! (Speciellt med tanke på lokaltrafiken i den här stan...)



Det har varit en lång dag. En till stor del intressant dag. Men lång. Som sagt. Temat har varit jämställdhet. Diskussionerna många, intensiva och (mestadels) givande. Skönt att för omväxlings skull få diskutera jämställdhet med folk, som förstår vad man pratar om utan att man först måste dra jämställdhetens ABC. Att arbeta med jämställdhet känns annars som att ro utan åror, ensam på fientligt vatten. Behövligt att få landa bland "själsfränder" någon gång!



Middagen var väldigt trevlig. Jag blev faktiskt "uppraggad" på en gång, hahaha! Det var AW, som slog klorna i mig och frågade om vi inte hade läst tillsammans en gång i världen. Det tog en stund att reda ut det, men det lyckades. En himla söt, trevlig tjej, som jag gjorde sällskap med resten av (den tämligen korta) kvällen. Bredvid oss satt en kvinna från Stockholm, och vi hamnade i livligt samspråk. Jag kan känna mig så himla dum och "fel" i sådana där sammanhang, men ikväll var jag trygg och lugn. Kanske börjar jag äntligen våga tro på min egen kompetens i de här sammanhangen?



Middagsmaten var dock helt enkelt bedrövlig! Den vegetariska maten, alltså. Där de andra bjöds på röding bjöds vi vegetarianer på en avlång brödbit med en skiva friterad (smaklös) ost... (Tillsammans med ris och en liten bit rödbetspaj, som alla andra också fick.) Det är faktiskt det sämsta jag någonsin har varit med om att få som vegetarian, och då har jag ändå haft min beskärda del av halvtaskiga vegetariska alternativ! Jag tänker faktiskt klaga via konferensledningen - det är en jävla skillnad mellan röding och bröd med smält ost! Nästan så att man borde få tillbaka en del av middagsavgiften, faktiskt. *förbannad*



Nåväl. Frånsett detta så är jag väldigt nöjd med den här konferensen so far, och det var dessutom ett plus att få återuppta bekantskapen med AW. De flesta föredragen har varit givande, och jag har haft anledning ett par gånger under dagen att tänka till och ompröva mina ståndpunkter. Skönt också att "bara" få sitta och ta emot, utan att behöva prestera. Det är nyttigt för den här Duktiga flickan!



Men nu ska jag nog gå och ta ett bad, innan jag kryper i säng. Det har varit väldigt stela och ömma leder idag. Typiskt när man ska sitta så mycket som man gör på en konferens! :(







Den här bilden har jag utlovat Siv för länge sedan... :) Kan berätta att halsbandet var en hit, Siv!

9 Comments:

  • Men, nu är det kanske jag som är jättesen, men jobbar du med jämställdhet? Hur då? vad intressant!

    By Blogger anna, at onsdag, oktober 19, 2005  

  • Det är en liten, men viktig del av mitt arbete. Jag håller alla närmare detaljer om mitt jobb utanför bloggen, så gott det går, så jag kan inte vara mer specifik än så.

    By Blogger carra, at onsdag, oktober 19, 2005  

  • Vad härligt att du kände dig trygg o lugn! Men den där vego maten lät ju helt bedrövlig!! Du gör helt rätt som klagar tycker jag, någon måtta får det väl va!!! :-p
    Halsbandet är ljuuuvligt!! Var har du shoppat det??
    Kram!

    By Anonymous Anonym, at torsdag, oktober 20, 2005  

  • Sia: Det är Siv som har gjort det. Följ bara länken under bilden! Visst är det läckert? Men något djärvt, som sagt ;) Jag brukar sällan ha halsband, och har jag det så har det varit ganska modesta saker. Så det här var "något djärvt" för yours truly

    By Blogger carra, at torsdag, oktober 20, 2005  

  • Hej!

    Coolt halsband. Borde bli underbart snyggt till ditt röda hår=)

    Men maten: som marin-vegetarian blir jag nästan ilsken vid datorn. Hur svårt kan det vara att fixa till ngot lika gott vegetariskt? Quorn-filé med ung. samma sås. jag hoppas att du klagar.
    På dem bara!

    By Blogger CrimsonAnna, at fredag, oktober 21, 2005  

  • Som vegan (yeah) vet jag minsann vad det vill säga att bli serverad minst sagt undermålig mat...

    Konferensen låter jätteintressant.

    Och halsbandet är jättefint! :)

    By Blogger crrly, at fredag, oktober 21, 2005  

  • Crimsonanna: Det mest häpnadsväckande är att de serverade en vegetarian en måltid som var i stort sett kemiskt fritt grönsaker...?! Det är ju liksom typ hela grejen med att vara vegetarian! *kan äntligen asgarva åt det hela*

    Crrly: Jag sa faktiskt att vad fan skulle de ha gett mig om jag hade varit vegan?! *vågar inte ens tänka tanken!*

    By Blogger carra, at fredag, oktober 21, 2005  

  • Tjaa. Antagligen wokade grönsaker. I bästa fall. *luttrad, och j-t trött på wokade grönsaker!!*

    By Blogger crrly, at lördag, oktober 22, 2005  

  • Crrly: *sympatier* Jag brukar få pasta, det är sååå förutsägbart och såå tråkigt! Även om jag gillar pasta.

    By Blogger carra, at lördag, oktober 22, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home