2005-10-17

Ett slags beslut

Nu har jag fattat ett beslut angående eventuellt läkarbesök. D.v.s. insett att jag inte kan fatta beslut om det själv, dels på grund av min sjukhusskräck, dels på grund av att jag (mycket beroende på sagda sjukhusskräck) förringar min smärta och inte tycker mig ha rätt att gå till doktorn; inte tillräckligt ont och allt det där.



Men något måste ju göras. Så nu har jag bokat tid hos ER till nästa tisdag, och jag drog en kort summering av läget för henne på telefonen. Sa att jag kan inte ta det här beslutet, jag kan bara inte. Men om hon tycker, att jag ska uppsöka läkare eller annan typ av medicinsk vård, så gör jag det.



Jag litar på henne.
Hon känner min kropp och hon känner mig.



Men jag blir ledsen i kroppen av blotta tanken att jag kanske måste gå till en läkare! Och kroppen vet hur den ska reagera på sådan stress... :(
Så nu vill jag bara gå hem från jobbet, krypa ned under en filt och gråta.
Men det kan jag ju inte göra.
Gå hem redan nu, menar jag.
Plikten, you know.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home