2005-10-18

Cleaning out my desk

OK, jag vet att jag inte bloggar ikväll.
Men jag tycker om att bjuda på goda skratt. Så jag låter Terry Pratchett blogga i mitt ställe. Terry Pratchett, som är fotnötternas okrönte kung:



Vimes had got around to a Clean Desk Policy. It was a Clean Floor strategy that eluded him at the moment.



OK, det kanske är roligt enbart för de som jobbade tillsammans med mig på det förra stället. Där bossen envisades med Desk Cleaning Day (han älskar att svänga sig med engelska uttryck!) en gång om året.



Men då kan ni ju alltid skratta tillsammans med mig.
De delade skratten är de bästa.
Det tycker både Pratchett och jag.

2 Comments:

  • Haha, Pratchet är bäst! :D Vilken bok är det från??
    Jag bara älskar DEATH i hans böcker..d et är så himla märkligt, för han beskrivs ju helt utan några personliga egenskaper UTOM MÖJLIGEN DENNA och "Bony knees", och han har inga egentliga sympatiska egenskaper, men jag gillar honom! ;D Bäst är han när han går på krogen: "Whazz shuposed to haaaapend?" (hm..d åligt citat) ;)

    By Anonymous Anonym, at torsdag, oktober 20, 2005  

  • Det är ur senaste boken, Thud! Den finns bara inbunden ännu och publicerades alldeles nyss, hade turen att få låna den av en arbetskompis.

    Jag gillar också Death, han hör till mina favoritkaraktärer tillsammans med Råttornas död (The Grim Squeaker, hehehe), häxorna och Carrot. Min absoluta favorit, dock, är och förblir Sam Vimes.

    By Blogger carra, at torsdag, oktober 20, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home