2006-01-17

Najs & bajs

Najs:
• Har skrattat högt och glatt med några av mina kollegor idag.
Du måste ha ett trevligt jobb, som får göra människor glada! (Sagt av en människa, som jag just gjort glad.)
• Får en förfrågan om jag säljer mina målningar. Och vågar svara ja, trots att det är hybris och förmätet och allt det där som min egen variant av Jante skriker om.
• Ung pojkvasker flirtar med mig vid busshållplatsen!!
• Kreativiteten flödar just nu. Man kan nog faktiskt säga att målandet börjar likna en "obsession", fast på ett positivt sätt. Eller passion, som är ett trevligare ord.
• Lunch med Jennie.
• Samtal med Älsklings-Bollen - tack för ditt stöd!
• Oerhört vacker musik på det för mig nyupptäckta programmet Ad Lib på P2, som inspirerar i hög grad. Musiken alltså. ;)



Bajs:
• Upptäcker att jag har gjort ett misstag på jobbet, som inte direkt drabbar någon, men gör det lite besvärligt för en del personer.
• Gråvädersblåst och långt till sommaren.
• Stress på jobbet. Och medföljande tvivel på min duglighet.
• Taggtrådssaknad.



Dagens bonus:
Att najsen är fler än bajsetn. Heh!

5 Comments:

  • Men se där, du börjar piggna till lite tror jag, najsen är dubbelt så många än bajsen!
    Och den där "pojkvaskern" du upptäckte, det verkar ju plusa till det hela lite extra tycker jag.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, januari 17, 2006  

  • Skönt att du har så många och bra "najsar" det ser jag som et gott tecken. (((((Carra))))

    By Anonymous Anonym, at tisdag, januari 17, 2006  

  • Ja, det är viktigt att påminna sig själv om det som är viktigt och glädjefyllt i livet. Det gör sorgen lättare att bära.

    By Blogger carra, at onsdag, januari 18, 2006  

  • Så du säljer alltså målningar! Jättekul! Vad går de för? Och har man en chans? Beundrar många av dina bilder, särskilt Trädrygg :)

    Sanne
    (sanne.nilsson.lindberg@telia.com, alltså inte anonym)

    By Anonymous Anonym, at söndag, januari 22, 2006  

  • Ja det var ju verkligen inte något jag hade tänkt - att folk skulle vara intresserad att köpa mina alster, menar jag! :) Men när jag fick en förfrågan så kände jag att jaaa, det är klart att jag säljer om det finns intresse! Fast tanken svindlar... ;)
    Jag mailar dig om detaljer.

    By Blogger carra, at söndag, januari 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home