2006-01-14

Champagnekväll hos Ingrid

(Med anledning av att hon har fått en doktorandtjänst.)



Det är ju flera veckor sedan jag drack champagne!
(Boel, avd: Det här med champagne börjar bli en trevlig vana i vårt gäng. ;))



- Blodmat - euch! Neej, det gillar inte jag.
- Men Carra, du är ju vegetarian!

(Pellen sets things straight.)



Mitt värsta hårmisstag var när jag ville se ut som Whitney Houston, och glömde att hon är svart och jag är vit...
(Jennie)



Nu har jag upptäckt att det bor en hund i grannen!
(Den ständigt lika observanta Ingrid.)



Alltså, den kvinnan blir upphetsad av fröväxter!
(Ingrid, avd: Vi ska nog inte gå in på bakgrunden till detta uttalande...)



Tänk om du skulle se ut som du är!
(Jennie till Boel, avd: Glöm det där med snäll flicka...)



Bilder från kvällen finns här.
Tack till mina fantastiska vänner, som får mig att skratta även när hjärtat gråter. I love you guys!

4 Comments:

  • Grattis till Ingrid men att vara doktorand är både himmel OCH helvete: man är som en student (man skulle alltid kunna läsa/forska lite till och därmed aldrig riktigt ledig) samtidigt som man jobbar (och så har man ansvar för föreläsningar, seminarier och möten med allt vad det innebär)...visst är det ett nöja att få forska i det som man själv är intresserad av men det är tufft!

    Samuel/doktorand vid LiU

    By Anonymous Anonym, at måndag, januari 16, 2006  

  • Trust me, som del av ett gäng där nästan samtliga av oss har varit eller är doktorand så vet Ingrid vad som väntar :) Jag visste inte att du var doktorand! Nu blev jag ju nyfiken...

    By Blogger carra, at tisdag, januari 17, 2006  

  • Oj! Nu blev JAG intresserad men du får ursäkta mig om jag missat vad du forskar/t kring: I'm all ears!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at onsdag, januari 18, 2006  

  • Jag har varit doktorand i litteraturvetenskap, men jag avbröt mina studier när jag "bara" hade avhandlingen kvar av många olika orsaker. (Long story...)

    By Blogger carra, at onsdag, januari 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home