2005-12-03

Varning på stan

En skön dag. Mycket kaffe. Var nere på stan och deltog i en manifestation mot homofobi och hatbrott. Passade på att shoppa lite också, det där sista som fattades för kvällens evenemang. Hade tänkt ta en kopp choklad på något trevligt fik, men det var så s*tans mycket folk. For hem och drack lite mer kaffe istället. Gnyyy, så gott kaffe det blir i min nya kaffepress! Såg filmen Sideways, som är fullständigt lysande, om än något för lång.



Nu är den "seriösa" delen av lördagen över. Jag ska strax hoppa in i duschen och sedan piffa upp mig i Den Röda och lite annat skojs. Sedan väntar baren på News. Just nu känns det mest besvärligt att åka ned på stan, men bara jag väl har kommit dit och får träffa mina vänner, så blir det nog bra. Här ska busas! Får man säga (skriva) att man känner sig fin? Nå, "horte var", så känner jag mig fin i den här toppen! Jag ska t.o.m. ha högklackade pumps! :D Hmmm... nu känner jag hur en skönt galen Nemi-stämning börjar sprida sig i kroppen... hehehe, hur ska detta sluta?!

4 Comments:

  • Dressed to kill - or what?!
    Själv är jag betydligt mer soft med mysbyxor och en gammal t-tröja. Men å andra sidan har vi haft det svettigt när rätt person skall hejas fram i Robinson...trots att man inte orkar bry sig så blir man - med barnens hjälp - förvandlad från apatisk till besatt: den sociala påverkan är stor!
    Hoppas dock att du fick en trevlig kväll och inte drabbades av några olyckor i dina högklackade pumps!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 03, 2005  

  • Fötterna klarade sig. Men de hade många synpunkter på det här med klackar... ;)

    By Blogger carra, at söndag, december 04, 2005  

  • Åh, jag har fortfarande inte hunnit se Sideways. Jag vill se den.
    RS
    kulturbloggen.com

    By Anonymous Anonym, at måndag, december 05, 2005  

  • Jag kan varmt rekommendera den. Den är lite för lång, så den tappar fart i mitten någonstans, men sedan tar den sig igen. En fin skildring av en vardaglig manlig vänskap, lysande skådisar, vackert foto. Synd bara att den inte skurits ned lite!

    By Blogger carra, at måndag, december 05, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home