2005-10-14

Den bästa, billigaste och mest skonsamma medicinen

Vaknade med värk, mest i nacken (surprise, surprise... not!), men även i höfterna - det känns som om någon har kastat in en näve krossat glas i dem!
Så typiskt! När man ska vara ledig.
Men inte helt oväntat, kanske. Det har som sagt varit en tung vecka, och jag har antagligen spänt mig alldeles förfärligt. När jag sedan ska vara ledig och därför tillåter mig själv att slappna av... go figure.



Men jag orkade inte inte orka, if that makes sense. Så jag proppade i mig tabletter och gav mig ned på stan. Det var en skön, solig höstdag, som så ofta denna höst. Jag vandrade en lång stund inne i Trädgård Norr - har inte reflekterat förut över hur vacker den kan vara på hösten, den har mest varit förknippad med sommaren för mig. Därinne fann jag frid.



Sedan gick jag till Konstnärsshopen, eftersom jag behövde mer papper. Eller behövde och behövde, jag hade en del kvar, men jag vill ha mycket papper på lager. Den här affären är fullständigt livsfarlig för mig, jag får nog snart titulera mig konstnärsmaterialjunkie! *fatta hur det skulle se ut på ett visitkort!* Hundralapparna brukar flyga, och det gjorde de även idag. Men så fick jag också tag på två helt underbara penslar, hutlöst dyra men värda varenda krona. Färger, papper och knåddgummi hamnade också i min "korg". Jag var lite sugen på det där nedsatta men fortfarande svindyra papperet, som expediten vill pracka på mig varenda gång, det är tydligen något slags "one of a kind"-papper. Men jag blev för snål. Igen. Det känns så förmätet att fuskarkludden Johansson skulle besudla ett sådant dyrt kvalitetspapper!



Jag undrar hur många spontanbesök av oss vänner som Boel får nuförtiden, när hon bor mitt i centrum? :D Idag fick hon i alla fall ett av mig. En kopp kaffe och en stunds vänskapsprat var som balsam för värk & själ. Tack för båda delarna, vännen.



När jag kom hem kastade jag mig (förstås) över papper, penslar och färger. Jag hade längtat efter att få måla ända sedan jag klev upp... det var ett sådant oerhört starkt behov! Medan Maria Callas sjöng kristallvackert målade jag min sorg över det som hänt MB.







(Livsmärken)

2 Comments:

  • Alldeles för få. Spontanbesök alltså. Låter märkligt att säga en dag då jag nobbat annat besök, men det är skillnad på vänner och herrbekanta.

    Har köpt chokladtryfflar ; ) Så välkomna är mina vänner i morgon!

    By Anonymous Anonym, at fredag, oktober 14, 2005  

  • Chokladtryfflar, god mat och vänner - aaah, vad mer kan man begära??

    By Blogger carra, at fredag, oktober 14, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home